Gemeente Oldebroek

Casemanager omgevingswet

Gemeente Oldebroek

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Opdracht
Er gebeurt veel in Oldebroek. Arno, Rik, Gerben en Ties kunnen wel een enthousiaste collega gebruiken! Als casemanager toets je aanvragen aan het omgevingsplan en beoordeel je of een afwijking mogelijk is. Daarbij vraag je de relevante planologische, milieukundige, bouwkundige en juridische adviezen van collega’s en externe adviseurs zoals de Omgevingsdienst en de veiligheidsregio. Als het nodig is schrijf je hierover een college- en raadsvoorstel. Ook behandel je aanvragen in vooroverleg en legalisatie onderzoeken voor het team Toezicht en Handhaving. Je adviseert klanten en ondersteunt de frontoffice in juridische en planologische zaken. Ook vertegenwoordig je de gemeente bij de bezwaarcommissie en de rechtbank in bezwaren en beroep bij omgevingsvergunningen.

Zoals je kunt lezen, een erg dynamische functie want het is een erg brede functie waarin je je werkervaring kan uitbreiden! Want je bent ook nog de erfgoedspecialist binnen het cluster en je ondersteunt de gemeentelijke adviescommissie omgevingskwaliteit (GAO). Hierin geef je inhoud aan het door ontwikkelen van het beleidsveld erfgoed en hebt daarbij oog voor de afstemming met flankerende beleidsterreinen. Je adviseert het bestuur en je collega’s en speelt daarbij in op actualiteiten binnen het vakgebied.

Dit ga je doen
Als casemanager Omgevingswet ga je aan de slag met:

  • Het behandelen van eenvoudige en complexe aanvragen om een omgevingsvergunning van begin tot eind. Dit betekent dat je (bouw)plannen toetst aan de geldende ruimtelijke regels, zoals het omgevingsplan. Als niet wordt voldaan aan de regels, beoordeel je of er mogelijkheden zijn om een afwijking te verlenen. Je betrekt hierbij de nodige collega’s met hun expertise over bijvoorbeeld, geluid, verkeer, milieu, archeologie of andere aspecten. Ook betrek je het college van B&W en de gemeenteraad via college- en raadsvoorstellen, wanneer nodig.
  • Het behandelen van (eenvoudige) conceptaanvragen, waarbij initiatiefnemers willen weten of het plan dat ze hebben kansrijk is voor het krijgen een omgevingsvergunning of niet;
  • Het beoordelen van bezwaren en beroepen die zijn ingediend tegen een omgevingsvergunning. Je vertegenwoordigt dan de gemeente bij de bezwaarcommissie, de rechtbank of de Raad van State.
  • Het adviseren van collega’s over (de haalbaarheid van) omgevingsvergunningen. Denk aan collega’s van handhaving die hebben geconstateerd dat iets zonder vergunning is gebouwd en willen weten of niet alsnog een vergunning gekregen kan worden. Maar het kan ook gaan om baliemedewerkers of projectleiders die willen weten hoe een proces voor vergunningverlening verloopt.

Een gemeente is een politiek-gestuurde organisatie. Het is belangrijk dat je een goed gevoel hebt voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en dat je over goede communicatieve eigenschappen beschikt. Je hebt immers veel contacten binnen en buiten de gemeente. Daarnaast vinden we het fijn wanneer je een teamspeler bent die integraal werkt, maar ook zelfstandig kan functioneren. Tevens ben jij de persoon die over inzicht in complexe maatschappelijke processen en vraagstukken beschikt.

Competenties
- Bestuurlijk sensitief;
- Communicatief vaardig;
- Planmatig werken

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

 

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager omgevingswet bij een gemeente.
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau richting bouwen, ruimtelijke ordening en/of planologie;

De Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager binnen een gemeente;
  • Aantoonbare kennis van / werkervaring met het omgevingsrecht;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van omgevingsvergunningen, bouw- en sloopaanvragen (beschrijf separaat een voorbeeld in het cv);
  • Aantoonbaar afgeronde cursus aangaande duurzaamheid woning (energielabel/EPC) én asbestcontrole.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox