gemeente Utrecht
max €110 per uur
Utrecht
36 uur per week
13 januari 2025
27 juni 2025
Utrecht heeft jou nodig!
Voor jou is er plek bij het organisatieonderdeel Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU). VGU is de eigenaar van het Vastgoed van de gemeente. Om je heen kijkend in de stad zie je het vastgoed waar jouw adviezen als Business Controller straks aan bijdragen. Het bezit loopt uiteen van scholen tot zwembaden, van de grootste fietsenstalling ter wereld tot de Domtoren en ruim 1.000 gebouwen daar tussenin. De financiële waarde is meer dan 1,4 miljard euro, echter vertegenwoordigen deze panden ook een enorme maatschappelijke waarde.
Deze opdracht voer je uit binnen het team Business Control Vastgoed. In dit team werken collega's vanuit verschillende vakdisciplines: Financial Control, Project Control en Business Control. Vanuit deze rol rapporteer je aan de manager business control.
Voor deze opdracht zijn wij voor tijdelijke invulling op zoek naar twee Business Controllers.
Je taken zijn:
Vanaf dag één ben jij het financiële aanspreekpunt voor een eigen vastgoedportefeuille (zoals bijvoorbeeld welzijn of eigen huisvesting) en draag jij bij aan tactische en strategische vraagstukken in het vastgoedbeheer. Je draagt bij aan de verdere ontwikkeling van budgetsturing en eenduidig werken, waarbij ruimte is voor eigen initiatief. Ook lever je een bijdrage aan de gemeente brede planning- & controlcyclus (Voorjaarsnota, Programmabegroting en de Jaarstukken).
De werkzaamheden zijn bijzonder veelzijdig en bestaan concreet uit:
- Geven van gevraagd en ongevraagd financieel advies aan management en collega’s van de Vastgoedportefeuille op bijvoorbeeld investeringsprojecten;
- Beoordelen van investeringsvoorstellen met speciale aandacht voor risicobeheer;
- Naast je portefeuille heb je een eigen aandachtsgebied, zoals interne controle, onderhoud, duurzaamheid of netcongestie;
- Bijdragen aan P&C documenten voor de gemeente, zoals de Voorjaarsnota, Programmabegroting en de Jaarstukken.
Jij hebt:
• Opleidingseisen:
- De opdrachtnemer dient minimaal een HBO/WO diploma in Bedrijfskunde, Finance, Economie, Vastgoed of een gelijkwaardige richting te hebben.
- Een aanvullende post-hbo of masteropleiding op het gebied van Control, Finance of Vastgoedbeheer wordt als een pré beschouwd.
• Ervaringseisen:
• De opdrachtnemer dient minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring te hebben in een business controlfunctie, bij voorkeur binnen de vastgoedsector.
• De opdrachtnemer dient ervaring te hebben met het opstellen van financiële rapportages en het uitvoeren van analyses bij voorkeur binnen vastgoedorganisaties.
• Aantoonbare ervaring met budgettering, forecasting en kostenbeheersing bij voorkeur binnen vastgoedprojecten is vereist.
• Ervaring met vastgoedfinanciering en rentabiliteitsanalyses dient te worden aangetoond.
• Ervaring binnen een gemeente is een vereiste.
• Kennisvereisten:
• De opdrachtnemer dient diepgaande kennis te hebben van vastgoedadministratie en vastgoedfinanciering.
• Bij voorkeur heb je kennis van BBV.
• Bij voorkeur ervaring met ERP-systemen (zoals SAP) en geavanceerde kennis van Excel.
• De opdrachtnemer dient inzicht te hebben in de vastgoedmarkt en de actuele trends binnen de sector.
• Vaardigheidseisen:
• De opdrachtnemer dient sterke analytische en cijfermatige vaardigheden te bezitten.
• Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden in Nederlands zijn vereist.
• De opdrachtnemer dient in staat te zijn zelfstandig en proactief te handelen in complexe en veranderlijke situaties.
• De opdrachtnemer moet resultaatgericht kunnen werken onder druk en binnen een dynamische omgeving.
• De opdrachtnemer moet in staat om goed samen te werken in het belang van het team.
• Beschikbaarheidseisen:
• De opdrachtnemer dient beschikbaar te zijn voor een fulltime interim opdracht met een minimale duur van 6 maanden.
• De opdrachtnemer dient bereid te zijn om minimaal 2 dagen op locatie te werken, waaronder in elk geval begrepen de dinsdag.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op maandag 13 januari 2025. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzp’ers niet toegestaan.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox