Gemeente Haarlemmermeer

Business controller ruimte economie en duurzaamheid

Gemeente Haarlemmermeer

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

 
De kern van de opdracht 
De Business Controller van de gemeente Haarlemmermeer houd zich bezig met advisering van beleidsprogramma’s op het gebied van de ruimtelijke inrichting, de economie en duurzaamheid. Hij/zij geeft inzicht in de haalbaarheid van opgaves en ambities ten aanzien van deze thema’s, waarbij hij/zij optreedt als gesprekspartner die kan schakelen op verschillende belangen. Hij/zij adviseert en ondersteunt de cluster manager, mede met inzet van de financial controller, bij de oplevering van planning en control producten en zorgt daarbij dat ze een getrouw beeld geven en voldoen aan de gestelde kaders. De business controller heeft tevens een belangrijke ontwikkeltaak ten aanzien van de (proces)inrichting van control bij de start up en inrichtingsfase van ruimtelijke initiatieven en projecten. De business controller is deskundig op het vakgebied en geeft zowel gevraagd als ongevraagd advies. Hij/zij denkt mee en tegelijkertijd bewaakt hij/zij de financiële positie van de gemeente op deze thema’s en fungeert als een spin in het web voor de groeiambities van de gemeente. De Business controller is projectleider van de ontwikkeling van het Strategisch Perspectief Investeringen. 
 De opdracht wordt uitgevraagd door het cluster Financiën & Administratie (F&A). F&A adviseert bestuur, directie en de andere clusters, stelt de bestuurlijke P&C-producten en het financieel beleid op en levert ondersteunende diensten en producten aan de organisatie. Kenmerkend voor F&A zijn een open en persoonlijke benadering, deskundigheid, innovatievermogen en een proactieve en initiatiefrijke houding. De business controller werkt nauw samen met diverse stakeholders, waaronder het domein directeur, de cluster manager, programmamanagers en andere business partners en is een belangrijke schakel tussen financiën en het managementteam. Hij/zij maakt binnen F&A onderdeel uit van het team Financieel Beleid, Control en Advies (FBCA), waar in hij/zij samen met de andere business en financial controllers binnen het fysiek domein werkt aan een goede balans tussen het business partnerschap en het bewaken van de financiële positie en risico’s.






Kandidaatomschrijving

Vereisten voor de kandidaat zijn:

  • Beschikt over een proactieve, initiatiefrijke houding, oplossingsgerichtheid en sterke adviesvaardigheid als business partner; 
  • Is in staat het integrale beeld te zien, dat uit te dragen en stakeholders en processen met elkaar te verbinden. 
  • Heeft een financiële opleiding op WO-niveau afgerond; 
  • Minimaal 6 jaar relevante werkervaring op het gebied van het fysiek domein en op het gebied van gemeentefinanciën;
  • Daarvan minimaal 4 jaar ervaring op het gebied van project control, bij voorkeur binnen het fysieke domein;
  • Ervaring met de uitrol van een strategisch investeringsplan bij een gemeente;
  • Beschikt over uitstekende kennis en ervaring met de planning en control cyclus;
  • Ervaring met de inregeling van subsidies en verantwoording conform de SiSa-systematiek binnen het fysiek domein.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, een WO opleiding afgerond in de bestuurskundige of (bedrijfs)economische richting of daaraan gerelateerd.
  • Werkervaring De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, minimaal 6 jaar werkervaring op het gebied van het fysiek domein en op het gebied van gemeentefinanciën.

De Wensen

  • Strategische investeringsplanning gemeente Aantoonbare ervaring met opzet en inrichting van een strategisch perspectief investeringen bij de gemeente.
  • SiSa dossiers fysiek domein Aantoonbare ervaring met subsidie behandeling en verwerking conform SiSa richtlijnen in het fysiek domein
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.- Inhoudelijk stevige gesprekspartner;- Mate van aansluiting/match met het management en het team van Financiën & Administratie;- Mate van relevantie van de rollen van de werkervaring binnen het fysiek domein;- Mate van resultaatgerichtheid;- Mate van overtuigingskracht;- Het organiseren van een project/opgave.
  • Relevante werkervaring Meer dan 6 jaar relevante werkervaring binnen het fysiek domein en met gemeentefinanciën.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox