Gemeente Breda

Bouwinspecteur

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Bouwinspecteur

Ben jij die bouw- en monumenteninspecteur die samen met ons gaat toezien op een verantwoorde bouw van onze mooie stad Breda?

Ons team van bouwinspecteurs bij de gemeente Breda bestaat uit 5 collega’s. Vanwege het vertrek van één van ons, zijn wij op zoek naar een nieuwe collega; Een praktisch ingestelde bouwinspecteur met bouwkundige ervaring en affiniteit en kennis van monumenten.

Wat ga je doen?

Als bouw- en (monumenten)inspecteur controleer en rapporteer je tijdens de bouw of het bouwwerk voldoet aan alle minimale eisen voor constructieve veiligheid, brandveiligheid, installatietechnische, milieutechnische en bouwfysische kwaliteit (Bouwbesluit) zoals ook omschreven in de omgevingsvergunning bouwen.

Je voert vooroverleg met bouwpartijen bij alle grotere bouwwerken voor de aanvang van de bouw. Indien nodig adviseer je de bouwpartijen om maatregelen te nemen die verder gaan dan de minimale eisen van het Bouwbesluit.
Je handelt, in samenspraak met de aannemer, klachten af van omwonenden van bouwprojecten en hebt oog voor de invloed op de omgeving ten gevolge van de werkzaamheden op de bouwplaats.
Indien nodig leg je de bouwwerkzaamheden stil als er wordt afgeweken van de verleende bouwvergunning of het Bouwbesluit.

Je vertegenwoordigt de gemeente buiten op de bouwplaats  en directe omgeving. Om je werk buiten goed te kunnen voeren, draag je zorg voor een goede afstemming en communicatie  van verschillende werkprocessen binnen de afdeling.
Je werkt in teamverband nauw samen met collega-bouwinspecteurs, constructeurs, juridisch adviseurs en collega’s van andere afdelingen.
Vanuit je kennis van de bouwpraktijk bespreek je met collega’s bijzonderheden in nieuwe bouwaanvragen en deel je ervaringen.

Je werkt zelfstandig en neemt initiatief. Je kunt oplossingsgericht onderhandelen in (ontstane) probleemsituaties en bent een stevige gesprekspartner op diverse niveaus. Met onderkenning van de diverse belangen (zoals wet- en regelgeving) streef je ernaar dat in samenwerking met alle relevante in- en extern betrokkenen een voor alle partijen bevredigende oplossing tot stand komt.
Je hebt aandacht voor nieuwe ontwikkelingen en denkt mee over de uitvoering van de Omgevingswet en de komst van de Wet Kwaliteitsborging.

Is je interesse voor deze afwisselende functie gewekt?

De aard van de werkzaamheden vraagt een afgeronde MBO+/ HBO-opleiding met aantoonbare ervaring in de restauratiewereld of in een vergelijkbare functie. (bv bouwkundig opzichter BNA/VTS, restauratieopleiding e.d.).

Belangrijk hierbij:

  • Kennis van omgevingsrecht, het bouwbesluit en gerelateerde normen
  • Besluitvaardig en overtuigingskracht
  • Goede communicatieve  vaardigheden in woord en geschrift.
  • Oplossings- en resultaatgericht.
  • Goed kunnen samenwerken.
  • Zelfstandig kunnen werken.
  • In staat te werken in een politiek bestuurlijke omgeving.
  • In staat te werken in een dynamische omgeving.
  • Flexibel.

Jij bent minimaal 32 uur per week beschikbaar.

Afdelingsinformatie
Binnen onze afdeling Veiligheid en Leefomgeving wordt uitvoering gegeven aan bijna alle vergunningen, toezicht, handhaving- en veiligheidstaken waar de gemeente verantwoordelijk voor is.
Onze missie is: Met en voor burgers, bedrijven en bezoekers, organiseren en beschermen wij de veiligheid en leefbaarheid van onze stad.
 

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding in de richting van bouwkunde. Of een MBO-opleiding in de richting van bouwkunde met minimaal 5 jaar ervaring. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als bouwinspecteur. Dit moet blijken uit het cv
  • Uw kandidaat heeft kennis van het omgevingsrecht en bouwbesluit. Dit moet blijken uit het cv.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43. De kosten voor de VOG kunnen eenmalig bij de gemeente gedeclareerd worden.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Voor alle inhuur geldt dat de tarieven niet boven de Balkenende norm uit mogen komen. Wij vragen daarom aan inschrijvers dit bij aanmelding van de aanvraag te bevestigen. Indien het tarief toch de Balkenende norm overschrijd, dan wordt het cv uitgesloten van verdere beoordeling. Als gedurende de looptijd van een opdracht blijkt dat de Balkenende norm wordt overschreden, is dat reden om tot ontbinding van het contract over te gaan. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u bij uw inschrijving hanteert de Balkenende norm niet overschreden wordt? Toelichting: Elk jaar worden bij ministeriële regeling de bedragen van de WNT aangepast aan de ontwikkelingen van de contractuele loonkosten voor de overheid. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2022 is vastgesteld op € 216.000. Voor de topfunctionarissen zonder dienstbetrekking is de hoogte van het bezoldigingsmaximum gekoppeld aan de duur van de functievervulling in kalendermaanden. Voor 2022 geldt: • Dat voor de eerste zes maanden wordt gerekend met een maximum van € 28.600,- per gewerkte kalendermaand; • Dat voor de tweede zes maanden wordt gerekend met een maximum van € 21.700,- per gewerkte kalendermaand; • Voor de eerste twaalf gewerkte maanden geldt een maximum uurtarief van € 206,- In 2022 bedraagt de bezoldigingsnorm voor de topfunctionaris zonder dienstbetrekking in de eerste twaalf gewerkte kalendermaanden dus in totaal maximaal € 301.800,-. Na twaalf maanden geldt hetzelfde maximum dat geldt voor functionarissen in loondienst.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting van Bouwkunde. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als bouwinspecteur. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Besluitvaardig en overtuigingskracht - Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift. - Oplossings- en resultaatgericht. - Goed kunnen samenwerken. - Zelfstandig kunnen werken. - In staat te werken in een politiek bestuurlijke omgeving. - In staat te werken in een dynamische omgeving. - Flexibel. De datum 10 juni is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox