
Waternet
max €115 per uur
Noord-Holland
24 uur per week
03 februari 2025
03 februari 2026
OR is in goede handen bij jou. Omdat jij als bestuurlijk secretaris de 
algemeen directeur en dus onze WOR bestuurder op dit onderwerp 
secretarieel, maar ook beleidsmatig ondersteunt, ben je echt de rots in 
de branding. 
Je primaire taak is het voorbereiden van de WOR overleggen. Je 
bereidt samen met de ambtelijk secretaris van de OR de agenda voor, 
schakelt proactief tussen de directie, afdelingshoofd M&O, DB OR en 
schrijft de diverse stukken ten behoeve voor de besluitvorming. Je bent 
benaderbaar en communicatief, je signaleert voor beide partijen. 
Waternet werkt vooralsnog voor zowel Waterschap AGV als de 
gemeente Amsterdam. 
Naar alle waarschijnlijkheid gaat de samenwerking tussen Amsterdam 
en AGV op een andere manier vorm krijgen dan nu. Hoe dat precies 
moet, zoeken we nu met z’n allen uit. We hebben dus een spannende 
periode voor de boeg waarin de dialoog en de samenwerking tussen 
directie, WOR- bestuurder en de OR dus cruciaal is. 
Jouw rol als bestuurlijk secretaris WOR is in deze periode dus 
onmisbaar. Met jouw enthousiasme duik je de diverse onderwerpen in, 
stel je documentatie op en geef je inhoudelijk advies op de WOR. Ook 
ondersteun je bij onderhandelingen, maak je teksten en bepaal je 
strategieën. 
Jij bent een ervaren bestuurlijk secretaris met een gedegen en actuele 
kennis van de WOR. Je staat stevig in je schoenen, bent proactief en 
kan helder en constructief advies geven. Als dat advies of besluit 
vervolgens ook op papier moet komen, draai jij daar je hand niet voor 
om en stem je goed af. 
Je bent een vraagbaak en adviseur voor de directie, de WOR 
bestuurder en afdelingshoofd M&O bij complexe vraagstukken en de 
schakel met de OR of andere experts binnen Waternet. 
Verder: 
• Organiseer en notuleer je de vergaderingen. 
• Stel je een concept-agenda op en verstuur je de 
vergaderstukken. 
• Stuur je bij op het proces en bewaak je de gemaakte afspraken 
en besluitenlijsten. 
• Zorg je voor inkomende en uitgaande correspondentie. 
• Beheer je het archief en verstrek je documentatie en 
informatie. 
Samen met jouw collega’s vanuit de afdeling Bestuurs- en 
Directieondersteuning, faciliteren jullie maar liefst drie besturen: die van 
de gemeente Amsterdam, van het waterschap Amstel, Gooi en Vecht 
en het bestuur én de directie van Waternet. Jij bent 
medeverantwoordelijk voor de advisering en de logistiek. 
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox