Gemeente Midden-Groningen
max €80 per uur
Groningen
36 uur per week
01 november 2021
01 november 2022
Met ruim 60.000 inwoners is Midden-Groningen de derde gemeente van de provincie. Pittoreske dorpen, stoere boerderijen, schitterende natuur en een kloppend stadshart – nog geen kwartier rijden van de bruisende stad Groningen. In 2018 samengevoegd uit Hoogezand-Sappemeer, Slochteren en Menterwolde. Een gemeente met grote kwaliteiten, maar ook met uitdagingen. Denk aan sociale achterstanden, armoede en aardbevingsproblematiek. Gemeente Midden-Groningen heeft een stevige en serieuze ambitie: een gemeente zijn waariedereen heel goed kan wonen, leven, ondernemen en werken. Samen met bewoners, bedrijven en organisaties wil ze initiatieven ondersteunen en zaken mogelijk maken waardoor de gemeente een mooie plek is om te wonen, te werken of te bezoeken. Door als organisatie dicht bij de mensen te staan en te werken volgens het principe: vertrouwen, verantwoordelijkheid en vrijheid.
IBOR (integraal beheer openbare ruimte) bestaat uit een bedrijfsbureau en een aantal uitvoerende teams. Deze teams zorgen samen voor het integrale beheer en onderhoud van de openbare ruimte, inclusief de afvalinzameling. We werken dagelijks aan de toegankelijkheid en aantrekkelijkheid van de buitenruimte voor civiele zaken (zoals wegenonderhoud, onderhoud bruggen, openbare verlichting, verkeersregelinstallaties, ondergrondse kabels en leidingen), groenvoorziening, riolering en afvalinzameling.
Het team afvalinzameling draagt zorg voor de taken die thuishoren bij het inzamelen en vervoeren van afval- en grondstoffen, waarbij wij de meeste werkzaamheden zelf uitvoeren.
We werken volgens het vastgestelde afvalbeleid; “Afval Anders” waarbij jij verantwoordelijk bent voor het projectmatig uitwerken van de doelstellingen, maatregelen en tussentijdse evaluatie van het beleidsplan. In de nabije toekomst ga jij aan de slag met het opvolgende afvalbeleidsplan. Je weet hierin het team op een enthousiaste manier mee te nemen naar het gewenste resultaat. Je communiceert helder naar de betrokken wethouder en collega’s. Naast jouw verantwoordelijkheid op de genoemde gebieden, heb je een centrale positie in het opstellen en naleven van het jaarplan.
De functie
Je stelt het afvalbeleidsplan op en speelt een centrale rol in het naleven ervan;
Je vindt het erg interessant om de ontwikkelingen op afval- en grondstoffengebied te volgen en haalt daar zaken uit die voor onze gemeente van belang zijn;
Je participeert in verschillende interne en externe werkgroepen en projecten en weet collega’s te enthousiasmeren;
Je bent verantwoordelijke voor het afvalbudget en rapporteert hierover.
Het team zoekt iemand met: * HBO-denk en werkniveau en minimaal in het bezit van een relevante HBO-opleiding;
Kennis van gemeentelijk afvalbeleid, duurzaamheidsvisies, relevante landelijke ontwikkelingen en Afvalwet en -regelgeving;
Een planmatige werkhouding;
Een hoog verantwoordelijkheidsgevoel en besluitvaardigheid;
Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
De vaardigheid in het goed kunnen overbrengen van praktijkuitvoering naar politieke informatie;
Een accurate en servicegerichte houding, goede sociale vaardigheden en een actieve positief kritische inbreng.
De interviews worden fysiek afgenomen op maandag 11 oktober rond het middaguur of woensdag 13 oktober in de ochtend.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox