Gemeente Kampen
geen max tarief
Overijssel
24 uur per week
01 augustus 2025
01 februari 2026
Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.
De gemeente Kampen werkt aan de uitvoering van de woonzorgvisie en het volkshuisvestingsplan. In dit kader ligt er een belangrijke opdracht om de woonbehoeften en zorg- en ondersteuningsvragen van diverse aandachtsgroepen in beeld te brengen en te vertalen naar concrete acties en oplossingen. Dit doen we in nauwe samenwerking met onze partners binnen het netwerk WWZ038.
Tegelijkertijd ervaren we knelpunten in de transformatie van het sociaal domein, met name op het gebied van Beschermd Wonen, Maatschappelijke Opvang (MO) en jeugdzorg. Er is een tekort aan passende woonplekken, zowel bij instroom als uitstroom, en lange wachtlijsten voor Beschermd Wonen. Tegelijkertijd blijven beschikbare middelen onbenut.
Opdracht
1. Realisatie van (woon)plekken voor specifieke doelgroepen;
- Preventieve woonplekken om instroom in Beschermd Wonen te voorkomen• Uitstroomplekken voor Beschermd Wonen• Uitstroomplekken voor jeugdzorg (in samenwerking met RSJ), inclusief crisisplekken, kleinschalig wonen en gezinshuizen
- Uitstroomplekken voor Maatschappelijke OpvangWe stimuleren initiatieven zoals Kamers met Aandacht, Kansrijk Wonen, Onder de Pannen en Paradijsvogelwoningen. Daarnaast zijn er zorgaanbieders die hun locaties anders willen inzetten – dit biedt kansen voor herontwikkeling.
2. Verkenning en regie op nieuwe woonzorglocatie:
We willen onderzoeken hoe we als gemeente regie kunnen nemen op de realisatie van een nieuwe locatie waarin zorgvragers en zorgdragers samenleven. Er is eerder al een verkennend onderzoek uitgevoerd (bijlage beschikbaar)
Wat breng je mee?
- Aantoonbare kennis en ervaring op het snijvlak van wonen en zorg
- Ervaring met beleidsontwikkeling en projectmatige aanpak binnen het sociaal domein
- Bekendheid met landelijke en regionale goede voorbeelden en initiatieven
- Sterke samenwerkingsvaardigheden en verbindend vermogen richting partners en zorgaanbieders
- Strategisch en uitvoerend sterk: van visie naar realisatie
Gevraagd profiel
- Een HBO/WO werk en denkniveau
- Aantoonbare kennis en ervaring op het snijvlak van wonen en zorg
- Ervaring met beleidsontwikkeling en projectmatige aanpak binnen het sociaal domein
- Bekendheid met landelijke en regionale goede voorbeelden en initiatieven
- Sterke samenwerkingsvaardigheden en verbindend vermogen richting partners en zorgaanbieders
- Strategisch en uitvoerend sterk: van visie naar realisatie
Competenties
- Communicatief;
- Samenwerkingsgericht;
- Klantgericht;
- Resultaatgericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox