Gemeente Lochem
geen max tarief
Gelderland
12 uur per week
01 september 2025
01 maart 2026
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Lochem mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Lochem. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Lochem merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
Opdracht
De medior beleidsadviseur die we zoeken heeft een duidelijke visie op het sociaal domein en, weet zijn of haar visie op het sociaal domein te vertalen naar concrete plannen en voorstellen.
We richten ons op een krachtige samenleving en passende ondersteuning voor alle inwoners. Die doelen staan in ons algemeen beleidskader sociaal domein. Daarin zien we 3 uitdagingen: het herstellen van de bestaanszekerheid, kansengelijkheid vergroten en gezond leven makkelijker maken.
Tegelijk staat die toegang tot zorg en ondersteuning flink onder druk door personeelstekorten in verschillende sectoren. Dit maakt dat we op een andere manier, meer preventief, naar de toekomst moeten kijken.
Als beleidsadviseur ga jij aan de slag met deze opgave.
De kandidaat gaat zich met de volgende concrete onderwerpen bezighouden:
Je kijkt goed naar wat onze inwoners nodig hebben. En je volgt landelijke en regionale ontwikkelingen op de voet. Je vindt het leuk om in samenspraak beleid te maken dat past bij de Lochemse situatie. Samen met inwoners, partners en collega’s zet je kansen om in oplossingen. Oplossingen die voor onze inwoners en in de uitvoeringsorganisatie van toegevoegde waarde zijn. Kortom: je werkt vanuit de bedoeling.
Competenties
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox