gemeente Katwijk

Beheerder openbare verlichting en straatmeubilair

gemeente Katwijk

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Deze uitvraag is opgesteld voor publicatie in het Dynamisch Aankoopsysteem (DAS) van de gemeente Katwijk. Wij zoeken één zelfstandig professional om – op resultaatgerichte basis – een toekomstbestendig beleids- en investeringskader voor openbare verlichting (OVL) en elektrotechnische veiligheid te ontwikkelen en implementeerbaar te maken. De opdracht is ingericht met oog op Wet DBA: zelfstandige uitvoering, geen gezagsverhouding, vervangbaarheid toegestaan (na toestemming), en commercieel risico door urenplafond en resultaatverplichting. 

  • Urenplafond: maximaal 1.152 uur voor de totale opdracht
  • Facturatie: op basis van werkelijk bestede uren, ná acceptatie van (tussen)producten
  • Inclusief: reis‑/verblijfskosten en reguliere kantoorkosten
  • Geen betaling op aanwezigheid; betaling volgt geaccepteerde output
  • Resultaatverplichting met output‑acceptatie; geen dagelijkse aansturing of organisatorische inbedding
  • Opdrachtnemer bepaalt werkwijze/locatie/tijden (hybride mogelijk)
  • Vervanging/onderaanneming toegestaan na voorafgaande schriftelijke toestemming; opdrachtnemer blijft eindverantwoordelijk 

Verantwoordelijkheden

  1. De opdracht heeft tot doel een strategisch beleidskader op te stellen voor openbare verlichting dat veilig, duurzaam en kostenefficiënt is.
  2. De opdrachtnemer ontwikkelt een toetsbaar meerjareninvesterings- en uitvoeringsplan (MJOP) waarmee de gemeente haar investeringen kan plannen en prioriteren.
  3. De opdrachtnemer stelt technische richtlijnen en beheerprotocollen op die voldoen aan de geldende normen, waaronder NEN 1010 en NEN 3140, en die toepasbaar zijn in de praktijk.
  4. De opdrachtnemer levert een implementatieadvies en een aanbestedingsstrategie op die de gemeente in staat stellen om de uitvoering van het beleidskader effectief en rechtmatig te realiseren.
  5. De opdrachtnemer draagt bij aan het versterken van het professioneel opdrachtgeverschap binnen het cluster door kennis, governance-structuren en KPI’s te borgen. 

Resultaten 

De opdrachtnemer levert onderstaande resultaten op. Acceptatie vindt per resultaat plaats binnen 10 werkdagen na oplevering; bij afkeuring volgt een hersteltermijn van 10 werkdagen. Facturatie geschiedt op basis van werkelijk bestede uren, binnen het overeengekomen urenmaximum, en na acceptatie van de betreffende (tussen)producten.

Nr          Resultaat                                                                      Uiterlijk 

1            Analyse & nulmeting (IST, gapanalyse, dataset)           Maand 2 

2            Beleidskader OVL & veiligheid                                      Maand 4 

3            MJOP + uitvoeringsplan                                                Maand 7 

4            Technische richtlijnen & beheerprotocollen                   Maand 10 

5            Implementatieadvies & aanbestedingsstrategie            Maand 12 


De kandidaat is inzetbaar vanaf oktober 2025 tot en met eind september 2026 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in de laatste 5 jaar als beheerder openbare verlichting en VRI’s binnen een gemeente.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf oktober 2025 tot en met eind september 2026 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

De Wensen

  • Minimaal een afgeronde mbo-opleiding in de richting van elektrotechniek of werktuigbouwkunde. mbo opleiding 16 punten hbo opleiding 20 punten
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de laatste 8 jaar als beheerder openbare verlichting en VRI’s binnen een gemeente.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar aantoonbare ervaring met het coachen of begeleiden van professionals uit verschillende beheerdisciplines (bijvoorbeeld riolering, groen, verkeer, openbare verlichting) én kan in het cv minimaal één project/traject benoemen waarin hij/zij betrokken was bij het samenvoegen of integraal laten samenwerken van meerdere beheervelden.
  • Afgeronde certificering of cursussen NEN 3140 en NEN 1010. Maak dit duidelijk in het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
19 september 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox