gemeente Oosterhout

Bbz consulent

gemeente Oosterhout

De opdracht­omschrijving

De opdracht 
Als Bbz-consulent fungeer je als expert voor zowel ondernemers als medewerkers binnen de gemeente. Onderdelen van jouw takenpakket zijn:

  • Het voeren van vraagverhelderingsgesprekken en informatieve gesprekken met ondernemers die zich melden bij de gemeente voor financiële ondersteuning;
  • Het adviseren van zowel startende, gevestigde als beëindigde ondernemers op grond van het Bbz;
  • Het beoordelen dan wel zélf verrichten van levensvatbaarheidsonderzoeken;
  • Het nemen van besluiten en het verstrekken van leningen in het kader van de Bbz (bedrijfskrediet, tijdelijke inkomensondersteuning);
  • Beoordelen van bedrijfsresultaten op basis van de  jaarcijfers en advisering ten aanzien van  terugvordering van geldleningen of omzettingen verstrekkingen om-niet;
  • Het beheren van debiteuren;
  • Het opzetten van een relevant netwerk in het kader van ondernemerschap is een vast onderdeel van je werk waarbij je je pro-actief opstelt. Mede met als doel om ondernemers vroegtijdig te informeren over de mogelijkheden in het kader van de Bbz;
  • Daarnaast ben je een ervaren adviseur om ondernemers te ondersteunen bij financiële problemen;
  • Ervaring met inburgeraars die een beroep willen doen op de Bbz is een pré.
  • Je begeleid minimaal 10 ondernemers naar financiële stabiliteit via inkomensondersteuning;
  • Je handelt binnen gekomen aanvragen Bbz 100% af binnen de wettelijke termijn;
  • Je bemiddelt 5 inwoners vanuit de Participatiewet en 3 inburgeraars naar zelfstandig ondernemerschap met behulp van de Bbz;
  • Je begeleid minimaal 20 ondernemers met schulden succesvol naar schuldhulpverlening;

Overige informatie 

  • Aanleveren VOG verklaring is verplicht;
  • Thuiswerken in overleg; 
  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 9 van de CAO Gemeenten;
  • De opdracht ligt momenteel bij onze contractmanagementpartij voor ZZP-ers Haert ter beoordeling. 



De Eisen

  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van de lokale arbeidsmarkt. Dit moet blijken uit het CV.
  • Ben je ZZP-er? In het kader van goed werkgeverschap werken wij samen met een derde contractmanagementpartij. Dat betekent dat de opdracht getoetst wordt aan de wet- en regelgeving en dat je als ZZP-er de opdracht uitvoert met tussenkomst van Haert ZZP-contractmanagement (in- en doorleenconstructie via een intermediair/leverancier is niet mogelijk). Haert zal als contractmanagementpartij de doorslag geven of je mag starten als ZZP-er op deze opdracht. Ga je daarmee akkoord?
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring in de functie Consulent BBZ. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft recent diploma schuldhulpverlening behaald. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft een afgeronde opleiding/cursus Participatiewet. Dit moet blijken uit het CV.

De Wensen

  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur richting Social Work. Dit moet blijken uit de CV.
  • De kandidaat heeft ervaring met de applicatie SSD. Dit is een pré en moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft boekhoudkundige kennis. Dit is een pré en moet blijken uit het CV.
  • Mate waarin kandidaat aan de volgende competenties voldoet (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld): - Pro-actief - Klantgericht - Resultaatgericht - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Analytisch - Netwerker - Politieke en bestuurlijke sensitiviteit

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox