Gemeente Amsterdam
max €80 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
08 juni 2020
08 juni 2021
Functieomschrijving
Wij zijn op zoek naar een medior ontwikkelaar (.NET, C#, XML/SOAP) voor het realiseren van een back-end koppeling van ons erfpachtbeheersysteem naar de BRP-applicatie. Het doel is om van ruim 150.000 relaties met een BSN de persoonsgegevens uit de Basis Registratie Personen (BRP) correct, compleet en actueel te houden.
Daarvoor moet het erfpachtbeheersysteem worden uitgebreid zodat het berichten gaat sturen naar de BRP-applicatie voor het plaatsen (en verwijderen) van een volg- c.q. afnemerindicatie op een persoonsregistratie. Het erfpachtbeheersysteem moet verder worden uitgebreid zodat het kennisgevingen van nieuwe en gewijzigde persoonsgegevens kan ontvangen en verwerken in de eigen administratie. (De BRP-applicatie is een standaard applicatie. Deze wordt niet aangepast).
De berichten in de applicatie-koppeling zijn SOAP-berichten die voldoen aan de StUF-XML-standaard van de VNG. Het erfpachtbeheersysteem is een maatwerk .NET-applicatie gecodeerd in C# en draait als container binnen OpenText Livelink ECm WFM en met Oracle als DBMS. In dit systeem worden de gegevens van de relaties (natuurlijke personen en rechtspersonen) met hun Burgerservicenummer (BSN) of KvK-nummer opgeslagen.
Daar het gaat om persoonsgegevens worden er strenge normen gesteld omtrent privacy en informatiebeveiliging. Dit betekent ook dat de programmatuur daarvoor geschikt moet zijn. Te denken valt aan versleuteld netwerkverkeer (TLS 1.2 of hoger, 2 way SSL). Het resultaat zal worden beoordeeld middels een IT-audit. Een pen- en hacktest valt onder de audit.
De opdracht wordt uitgevoerd in nauwe afstemming en samenwerking met een scrum-team dat de doorontwikkeling en het beheer doet van de erfpachtbeheersysteem. Het scrum-team werkt met sprints van 2 weken.
Uitgangspunt van de opdracht is een functioneel ontwerp op basis van use cases. Bij aanvang van de opdracht zullen de meeste use cases uitgewerkt zijn.
De ontwikkeling van de BRP-koppeling 3 maanden zal duren. Eventueel wordt de opdracht verder uitgebreid met een vergelijkbare koppeling naar het Handelsregister (HR) en het Kadaster (BRK).
Werkzaamheden
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/
De opdrachtgever(s)
De afdeling Informatievoorziening werkt voor het hele Cluster Ruimte en Economie en Stadsdelen en voorziet burgers, bedrijven en bezoekers van Amsterdam van informatie. Dat doen we ook voor onze stedelijke collega's en externe ketenpartners. In toenemende mate voorzien we zelfs apparaten van informatie. Dat doen we met softwaretoepassingen, gegevensbestanden en documentverzamelingen. De informatie die wij verstrekken zorgt ervoor dat onze belanghebbenden in hun specifieke situatie weten wat ze moeten weten. Daarna kunnen ze doen wat ze moeten doen. Informatie geeft inzicht. En inzicht zet aan tot passende actie. Informatie maakt keuzes en beslissingen mogelijk. Informatie geeft een handelingsperspectief. Elke handeling is immers informatie gestuurd. En alle informatie is sturingsinformatie. Daarom zorgen wij ervoor dat die informatie beschikbaar is, betrouwbaar en bruikbaar. Het team Project- en Informatiemanagement (PIM) zorgt voor een optimale fit van bedrijfsprocessen en informatievoorziening en voert projecten uit.
De afdeling Erfpacht en Uitgifte is verantwoordelijk voor het zorgvuldig, klantgericht en transparant uitvoeren en vormgeven van het Amsterdamse erfpachtstelsel. Jaarlijks wordt er grond in erfpacht uitgegeven voor enkele honderden miljoenen euro's. Deze contracten worden door de afdeling administratief, juridisch en financieel beheerd en waar nodig worden deze contracten aangepast. Het gaat om meer dan 270.000 erfpachtcontracten, jaarlijkse canoninkomsten van ruim € 100 miljoen en een balanstotaal van ca. € 7,5 miljard. De organisatie heeft hierdoor zowel een juridische, een financiële, een politieke als een bedrijfsmatige kant. Bij de afdeling Erfpacht en Uitgifte werken ca. 240 medewerkers verdeeld over 7 teams. Recent heeft er een fundamentele vernieuwing van het Amsterdamse erfpachtstelsel plaats gevonden. Het stelsel van voortdurende erfpacht wordt omgezet naar een stelsel van eeuwigdurende erfpacht. Dit betekent dat veel erfpachtcontracten moeten worden gewijzigd. Dit brengt organisatorische en procesmatige uitdagingen met zich mee.
Overige informatie in verband met Corona
In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega's waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever vooralsnog een video-gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen. De kandidaat voert het gesprek alleen.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox