De Ronde Venen

Assetbeheerder grondstoffen en afvalbrengstation

De Ronde Venen

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

De opdracht
Voor de tijdelijke vervanging van een collega zoeken wij een hands-on, strategisch én uitvoerend ingestelde Assetbeheerder Grondstoffen en Afvalbrengstation. In deze rol geef je sturing aan diverse lopende beleids- en beheeronderwerpen op het gebied van grondstoffen, afvalinzameling en afvalbrengstations. Je vertegenwoordigt de gemeente richting samenwerkingspartners zoals AVU en draagt bij aan besluitvormingstrajecten richting college en raad.

De komende periode staan er verschillende belangrijke dossiers en besluitvormingsmomenten gepland, zoals de definitieve keuze voor de inzamelaar 2027, de evaluatie van afvalbrengstations en uitwerking van scenario’s, participatie in AVU-overleggen, en het vormgeven van toekomstig beleid voor afval en circulariteit.

  • Coördinatie en inhoudelijke uitwerking van het onderzoek en scenario’s voor toekomstige afvalbrengstations.
  • Begeleiding en voorbereiding van college- en raadsvoorstellen, waaronder:
    • AVU begroting 2026 + jaarrekening 2024
    • Besluitvorming afvalinzameling 2027
    • Beleidsstukken m.b.t. afval 2027 en verder
    • Verordening afvalstoffenheffing 2026
    • Uitvoeringsbesluit afval
  • Afstemming met interne teams zoals BOR, juridische zaken, financiën en control (m.b.t. nieuwbouw en afvalbeleid) en deelname aan diverse overleggen zoals:
    • AVU bestuurlijk en ambtelijk overleg
    • Benchmarkbijeenkomst, Clean-up Dag, en kwartaaloverleggen met inzamelaars
  • Vertegenwoordiging van de gemeente binnen regionale samenwerkingen (o.a. AVU)
  • Signaleren van kansen en knelpunten in het afvalbeleid en het doen van verbetervoorstellen
  • Behandeling van binnenkomende verzoeken en meldingen m.b.t. afval(beheer)

Competenties

  • Communicatief vaardig op zowel bestuurlijk als inwoners niveau;
  • Datagericht werken;
  • Zelfstandig en resultaatgericht te werken;
  • Kennis van wet en regelgeving;
  • Probleemoplossend vermogen.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
  • Ervaring in gemeentelijke of regionale overheidsorganisatie;
  • Ervaring met besluitvormingsprocessen binnen de overheid (college/raad);Ervaring met besluitvormingsprocessen binnen de overheid (college/raad);

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met beleidsvraagstukken van een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Uiterlijk beschikbaar per maandag 26 mei 2025;
  • Aantoonbare werkervaring met beheren van afvalstromen voor een gemeente in de afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring met begrotingen en beoordeling daarvan(benoem een duidelijk voorbeeld in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
14 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox