Gemeente Hengelo

Archivaris / erfgoedmanager

Gemeente Hengelo

De opdracht­omschrijving

Voor het team Functioneel en Informatiebeheer zijn we tijdelijk op zoek naar een enthousiaste Archivaris / Erfgoedmanager
Wat ga je doen?
In verband met het vertrek van onze archivaris zoeken wij een professional die ons op korte termijn kan versterken bij reguliere werkzaamheden zoals behandelen van inzageverzoeken in onze fysieke archieven. Daarnaast wordt gevraag te de volgende opdrachten uit te werken:

  • Het uitwerken van het inzage proces en het doen van verbetervoorstellen;
  • Het ondersteunen bij het project digitalisering fysieke archieven;
  • Het opstellen van een inwerkplan voor de nog te werven Kwaliteitsmedewerker Archiefbescheiden (profiel op aanvraag beschikbaar);


Context:
Gemeente Hengelo is bezig met de voorbereiding van het digitaliseren van 2,5 strekkende kilometer fysieke archieven. De verwachting is dat medio 2024 het eerste document kan worden gescand. Door het vertrek van onze ervaren archivaris is er behoefte aan een professional op het gebied van (klassieke) archivering die ons kan helpen de voorwaarden te scheppen voor een nieuw te werven medewerker en parallel hieraan inzageverzoeken kan behandelen. We zitten dus midden in een transitie en “de winkel” moet gewoon open blijven. 


Benodigde kennis en ervaring

  •  
  • Ontwikkelingen in het archiveringsvakgebied;
  • Te hanteren methoden en technieken ten behoeve van het klassieke archiveren, zoals bij toepassing basis archiefcode; 
  • Op hoofdlijnen gemeentelijke informatiekundige inrichting. Bijvoorbeeld: Standaarden, API’s, Gemma, Common Ground en architecturen.

De Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal een afgerond MBO+ opleiding
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring archivering binnen een gemeente/overheidsinstelling.
  • De kandidaat is beschikbaar voor een gesprek op dinsdag 16 januari 2024 tussen 09:00 uur en 11:00 uur op locatie.
  • Je hebt aantoonbaar Hbo-niveau; Je hebt ruime aantoonbare ervaring met archivering binnen overheidsorganisaties; Je hebt ervaring met soortgelijke tijdelijke opdrachten, je vindt snel de weg in een nieuwe omgeving binnen een bekend vakgebied; Relevante wet- en regelgeving. In ieder geval: Archiefwet en onderliggende uitwerkingen, de archiefverordening en beheerregeling informatiebeheer, maar ook op hoofdlijnen bijvoorbeeld AVG en WOO;

De Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring archivering binnen een gemeente/overheidsinstelling.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met werken met klassieke archivering
  • De kandidaat heeft kennis en ervaring met de volgende wetten: - Archiefwet en onderliggende uitwerkingen - Archiefverordening - Beheerregeling informatiebeheer - In hoofdlijnen AVG en WOO
  • De kandidaat beschikt over gevraagde competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - oog voor detail - organisatorisch - ervaren - pragmatisch - affiniteit met de digitale wereld - teamspeler - zelfstandig - flexibel

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox