Ministerie van Justitie en Veiligheid
geen max tarief
Zuid-Holland
36 uur per week
05 augustus 2025
31 maart 2026
Opdrachtomschrijving
Als Architect Gemeenschappelijke Diensten bij het ministerie van Justitie en Veiligheid en Asiel en Migratie in Den Haag heb je een belangrijke verbindende rol in het realiseren en doorontwikkelen van de Gemeenschappelijke Digitale Diensten van JenV/AenM. Je beschikt over de competenties waarmee je in samenwerking met collega's van de verschillende taakorganisaties, beleidsdirecties en zelfstandige bestuursorganen die onderdeel van JenV/AenM maken inzicht geeft in de complexiteit van de organisatie en haar inrichting. Jij maakt de gemeenschappelijke behoeftes zichtbaar en ondersteunt het beheersbaar houden van veranderingen in het dienstenaanbod. Je bent bovendien in staat om de samenhang binnen het dienstenaanboe in termen van functionaliteit, gegevensuitwisseling en techniek inzichtelijk te maken en helder te communiceren naar diverse belanghebbenden. Tevens kun je de visie op het dienstenaanbod uitdragen en regie voeren over de ontwikkeling en uitvoering ervan, waarbij je handelt vanuit de gemeenschappelijke goedgedachte en een organisatorisch perspectief.
Achtergrond opdracht
Ivm onderbezetting/moeilijk vervulbare vacature
Beschrijving directie/dienst/afdeling:
Onze afdeling staat aan de lat om het portfolio van gemeenschappelijke digitale diensten te beheren en door te ontwikkelen. Binnen JenV/AenM zijn wij de opdrachtgever voor gemeenschappelijke diensten. Onze diensten maken het mogelijk dat JenV/AenM collega's binnen heel JenV/AenM dagelijks hun werk kunnen doen. Zonder ons netwerk geen veilige internetverbindingen. En wat te denken dat alle documenten die binnen JenV/AenM goedgekeurd moeten worden? Iets dat niet mogelijk is zonder documentmanagementsysteem. Wij zorgen ervoor dat de gemeenschappelijke digitale diensten kwalitatief gezien op peil blijven tegen acceptabele kosten. Dat doen we door het uitvoeren van projecten en programma's, het onderhouden van de relaties met onze leveranciers en afnemers, het voeren van portfoliomanagement, lifecyclemanagement en dat alles met een solide begroting die we jaarlijks laten vaststellen door onze afnemers. We doen dit in teamverband. Het portfolio is verdeeld in zeven domeinen, zoals documentdiensten, datacenterdiensten en toegangsdiensten. De voorzieningen in deze domeinen worden bestuurd door domeinmanagers. Zij worden hierin bijgestaan door onze architecten en adviseur. Het geheel wordt gecoördineerd door de strategisch opdrachtgevers.
Competenties
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox