Gemeente Meppel

Archief inventarisator

Gemeente Meppel

De opdracht­omschrijving

ARCHIEF-INVENTARISATOR
Functieomschrijving
Voor gemeente Meppel zoeken wij een zeer ervaren archiefbewerker / -inventarisator voor het projectmatig bewerken van de semi-statische dossiers uit het archiefblok 1928-1990. Het betreft hier een pilotproject voor de duur van 3 maanden.


De bewerking geschiedt in het kader van wettelijke overbrenging conform de Archiefwet. Het betreft het opschonen, inventariseren en materieel verzorgen van permanent te bewaren analoge dossiers. De inventarisatie vindt plaats in de applicatie Excel.

Het eindproduct van de inventarisatie komt samen in een beschrijvende inventaris voorzien van inleiding met geschiedenis van de organisatie, geschiedenis van het archiefvormend orgaan en verantwoording van de bewerking. Tijdens de inventarisatie moeten tevens eventuele beperkende bepalingen van de dossiers in kaart worden gebracht.




Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar soortgelijke werkervaring opgedaan in de afgelopen 10 jaar.
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met inventariseren en gebruik hierbij van Excel.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. • Je kunt snel analyseren; • Je kunt zelfstandig en projectmatig werken; • Je hebt inzicht en houdt overzicht; • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden; • Je bent accuraat.
  • Kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding.
  • Kandidaat heeft een Diploma Archivistiek B of diploma’s SOD I, II en VVA.
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met inventarisatie van historische gemeentearchieven.
  • Kandidaat heeft kennis van de gemeentelijke werkprocessen en de gemeentelijke archieven.
  • Kandidaat heeft kennis van de Basis Archief Code en de gemeentelijke selectielijsten.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox