Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden

Ambtelijk ondersteuner or

Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.

Opdracht 
De medezeggenschap draagt bij aan de doelen en aan het goed functioneren van onze organisatie. VGGM kent vijf ondernemingsraden (OR-en) en een centrale ondernemingsraad (de COR). Deze opdracht is ter tijdelijke vervanging van één van de twee Ambtelijk Secretarissen.
Het ambtelijk secretariaat valt hiërarchisch in de Staf Strategie en Control (in oprichting). De unctionele aansturing wordt verzorgd door de voorzitter(s) van de Ondernemingsraden.

Wat ga je doen?
De medezeggenschap binnen VGGM blijft in ontwikkeling. De medezeggenschapsstructuur wordt in het kader van organisatieontwikkeling gemoderniseerd. Samen met de andere ambtelijk secretaris ondersteun je de OR-en en de directie bij de ontwikkeling van de medezeggenschap.

Daarnaast heb je natuurlijk je reguliere werkzaamheden. Deze werkzaamheden zijn beleidsondersteunend en organisatorisch van aard. Je begeleidt het proces van de behandeling van o.a. advies- en instemmingsvragen van de bestuurder. Je levert een bijdrage aan het goed benutten van medezeggenschap. Je zorgt dat het proces conform wet- en regelgeving verloopt en dat je vanuit je deskundigheid de leden van de OR adviseert. Je stelt conceptadviezen en –instemmingsbrieven op. Je signaleert ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie en deelt deze met de leden van de OR. Je zorgt voor een goede onderlinge samenwerking tussen de verschillende OR-en. Je kunt goed overweg met moderne kantoorsoftware en blijft op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

Je hebt een coachende rol naar de OR-leden.

Verder zorg je samen met je collega ambtelijk secretaris voor een goede organisatie van de vergaderingen, bijeenkomsten en studiedagen. Onderdeel van de opdracht is het organiseren van reguliere OR-verkiezingen, dit vraagt extra aandacht van het ambtelijk secretariaat. 

Competenties 
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk) 
Resultaatgericht werken 
Samenwerken 
Assertiviteit 
Kritisch 
Plannen en organiseren 
 
Benodigd aantal professionals 
1.

De beoordelingstappen
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie Alles inzien cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De Alles inzien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring en opleidingen van de kandidaat. VGGM behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam en start- en einddatum van de werkzaamheden te zijn vermeld.
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de kandidaat in aanmerking komt voor een interview.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nvt
Is hybride werken mogelijk: Hybride werken

De Eisen

  • Aantoonbaar afgeronde Vakopleiding ambtelijk secretaris (minimaal niveau B);
  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde opleiding op mbo-4 niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de rol van Ambtelijk ondersteuner;

De Wensen

  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie toegeschreven op de opdracht van max een half A4;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar in de rol van Ambtelijk ondersteuner binnen een gemeentelijke organisatie of Veiligheidsregio, GGD;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een Veiligheidsregio of GGD;
  • Aantoonbare werkervaring met het organiseren en verzorgen van het proces naar aanloop van OR verkiezingen;
  • Bekend met de aard van onze organisatie (publiek domein, zorg, gemeente, non profit) en kent op hoofdlijnen de uitdagingen binnen bedrijfsvoering, gemotiveerd in een half A4;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox