Belastingsamenwerking Rivierenland (BSR)

Allround medewerker Gegevensbeheer (BAG/WOZ/Belastingen)

Belastingsamenwerking Rivierenland (BSR)

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De organisatie
Belastingsamenwerking Rivierenland (BSR) is een samenwerkingsverband op het gebied van lokale belastingen. BSR zorgt voor het heffen en invorderen van gemeentelijke en waterschaps-belastingen en voor de uitvoering van de Wet WOZ en de Wet BAG voor haar deelnemers, te weten Waterschap Rivierenland, Avri en de gemeenten Culemborg, IJsselstein, Maasdriel, Montfoort, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal en Wijk bij Duurstede.

BSR is een innovatieve en professionele organisatie met een dienstverlenende houding naar inwoners, bedrijven en instellingen. Ons doel is het maximaal ontzorgen van onze klanten.

Onze organisatie is een platte organisatie, die volop in beweging is en waarbij de focus ligt op performance improvement, met de Lean filosofie als basis. Hierbij zijn onze kern- en streef-waarden resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid.
BSR betrekt in december 2019 een nieuwe, inspirerende werkomgeving aan de Stationsstraat in het centrum van Tiel.

De afdeling Gegevensbeheer
De afdeling Gegevensbeheer is het kloppend hart van de organisatie. Het primaire proces start bij ons! Gegevensbeheer is verantwoordelijk voor een juiste, tijdige, rechtmatige beschikking en aanslagoplegging van lokale belastingen.

De afdeling ondergaat een transformatie van het uitvoeren van de administratie, naar analyse van gegevens gericht op verbetering van het keten proces.

Doel van de functie
De activiteiten die uitgevoerd worden, voorafgaand aan de aanslagoplegging, zijn divers, en gaan in de kern om het verzamelen van de juiste gegevens vanuit landelijke voorzieningen.

Werkzaamheden bestaan uit het verzamelen, controleren en registreren van object- en subjectgegevens die van belang zijn voor de uitvoering van de Wet WOZ en de BAG/WKPB.

Dit gebeurt aan de hand van omgevingsvergunningen, kadastrale mutaties en andere constateringen/terugmeldingen.

Daarnaast bied je administratieve ondersteuning aan het team van taxateurs en het team bezwaar en beroep.


Verantwoordelijkheden

De functie-inhoud

  • Een actieve en creatieve bijdrage aan het verbeteren en moderniseren van onderstaande processen en het elimineren van verspillingen.
  • Het plannen en uitvoeren van de aanslagoplegging
  • Het bijhouden van een juiste administratie ten behoeve van de aanslagoplegging.
  • Het verwerken van omgevingsvergunningen, kadastrale gegevens en objectafbakening in hetkader van de Wet WOZ.
  • Het koppelen van de BAG- en de WOZ-administratie.
  • Het controleren van gegevens uit landelijke voorzieningen; NHR, WRA, LV WOZ, LV BAG.
  • Het terugmelden van fouten aan bronhouders (Landelijke voorzieningen).
  • Het verwerken van mutaties t.b.v. lokale belastingen.
  • Het ondersteunen van de organisatie tijdens drukke periodes.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2020 tot 1 november 2021 voor 28 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde stardatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • De kandidaat: • is in het bezit van een WOZ diploma; • beschikt over een HBO diploma.
  • De kandidaat: • heeft minimaal 2 jaar relevante, aantoonbare werkervaring en kennis op het gebied van lokale gemeentelijke belastingen, waterschapsbelasting, de Wet WOZ en de BAG. • kan goed zelfstandig maar ook in een team functioneren; • kan goed communiceren en zoekt de dialoog met collega’s; • is flexibel en helpt graag collega’s, ook op andere afdelingen; • is nauwkeurig en precies en benadert het proces vanuit de keten; • is nieuwsgierig, vindt het leuk om onjuistheden te onderzoeken en duurzame oplossingen te bedenken ook in het kader van procesvernieuwing; • is resultaatgericht en handelt klantgericht; • heeft lef en gevoel voor humor.

De Wensen

  • De kandidaat:
 • heeft minimaal 2 jaar relevante, aantoonbare werkervaring en kennis op het gebied van lokale gemeentelijke belastingen, waterschapsbelasting, de Wet WOZ en de BAG.
  • De kandidaat:
 • is in het bezit van een WOZ diploma.
  • De kandidaat:
 • is in het bezit van een WOZ diploma Gegevensbeheer;
 • beschikt over een HBO diploma.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox