Gemeente Bergen op Zoom

Allround medewerker Burgerzaken

Gemeente Bergen op Zoom

De opdracht­omschrijving

 
                                                                       
Allround medewerker Burgerzaken (20-36 uur per week) - 09.03.2020 tot 01.05.2020
 
Inleiding:
De gemeente Bergen op Zoom is een gemeente met bijna 67.000 inwoners en ligt midden op de Brabantse Wal, een groene parel omgeven door water. We zijn trots op onze historie - zowel in de stad als in de kernen - en onze cultuur. Op de dynamiek van Bergen op Zoom en onze sterke regionale functie op de as van Antwerpen en Rotterdam. We willen dat iedereen hier fijn kan wonen, werken en recreëren.
 
Het onderdeel Burgerzaken maakt momenteel een ontwikkeling door om de uitdagingen van de komende tien jaar aan te gaan. Om ons hierbij te ondersteunen is binnen het team tijdelijk behoefte aan allround medewerkers Burgerzaken.
 
Omschrijving werkzaamheden:
Als allround medewerker Burgerzaken ben je het eerste aanspreekpunt voor de dienstverlening aan onze inwoners. De belangrijkste taken daarin zijn:
  • Het in behandeling nemen van alle klantvragen op het gebied van burgerzaken die via de verschillende kanalen binnenkomen, zoals telefoon, balie, e-mail en post;
  • Het in behandeling nemen van aanvragen voor reisdocumenten en rijbewijzen;
  • Het in behandeling nemen en verwerken van aangiften van verhuizingen, inclusief eerste vestigingen vanuit het buitenland;
  • Het beoordelen van buitenlandse brondocumenten;
  • Het verstrekken van uittreksels e.d. uit de BRP;
  • Het in behandeling nemen en verwerken van verklaringen omtrent het gedrag;
  • Het in behandeling nemen van aangifte Burgerlijke Stand (geboorte, huwelijk, overlijden)
  • Het verstrekken van informatie over producten van burgerzaken aan burgers
  • Het behandelen van aanvragen Loket Niet-Ingezetenen*
 
 
*      De gemeente Bergen op Zoom is een van de 12 door het ministerie van binnenlandse zaken & koninkrijksrelaties geselecteerde gemeenten die belast zijn met het in behandeling nemen van aanvragen reisdocumenten van Nederlanders woonachtig in het buitenland.
 
Profiel en functies eisen:
  • Het vermogen om zelfstandig, weliswaar in teamverband, in staat te zijn op een efficiënte en klantvriendelijke wijze gestalte te geven aan de genoemde werkzaamheden. Daarbij zijn gevoel voor dienstverlening en goede communicatieve vaardigheden een vereiste;
  • Je beschikt over minimaal MBO werk- en denkniveau en hebt een opleiding gevolgd in een relevante richting;
  • Aantoonbare werkervaring op genoemde terreinen strekt tot aanbeveling;
  • Je bent digitaal vaardig en vindt snel je weg in de diverse informatiesystemen;
  • Aantoonbare ervaring met de programma’s iBurgerzaken en IZRM van PinkRoccade is een pré;
  • Naast Engels beheers je bij voorkeur een tweede buitenlandse taal;
  • Stressbestendig inclusief het vermogen om onder druk voldoende nauwkeurig te blijven werken;
  • Flexibele inzet en inzetbaar tijdens de avondopenstelling op donderdagavond en daarnaast op vrijdagen;
  • De competenties klantgerichtheid, integer handelen en nauwkeurig werken zijn op jou van toepassing.
 
Wij bieden:
  • Een uitdagende functie
  • Ruimte voor initiatief
  • Een ambitieuze organisatie
  • Een prettige werksfeer
  • Een dynamische werkomgeving
     
    De gesprekken voor deze opdracht worden gepland in week  10 (2 t/m 6 maart).
 
 
Gedragsregels ingehuurd personeel
De gemeente Bergen op Zoom verwacht van bezoekers, klanten en burgers dat zij zich correct gedragen richting onze medewerkers. Dit geldt ook voor ingehuurd personeel of personeel van bedrijven die voor de gemeente Bergen op Zoom werk verrichten.  Bij eventuele agressiegevallen zal conform het gemeentelijke agressieprotocol melding gedaan worden en eventuele verder stappen genomen worden.
Omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde. Medewerkers van de gemeente Bergen op Zoom behandelen elkaar en burgers met respect en houden zich aan algemeen erkende omgangsnormen. Er word verwacht dat men zich correct gedraagt in gemeentelijke gebouwen en terreinen, op de werkplek in de openbare ruimte en in contacten met anderen. Dit geldt ook voor ingehuurde medewerkers of de medewerkers van bedrijven die voor de gemeente Bergen op Zoom werk verrichten. Discriminatie, handtastelijkheden, verbaal en/of lichamelijk geweld worden niet getolereerd.
 
 

 
 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kan uiterlijk 9 maart starten (20-36 uur)
  • Afgeronde MBO+ opleiding (relevant voor vakgebied publieksdiensten / burgerzaken)

De Wensen

  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde vaardigheden; flexibel, klantgericht, integer handelen en nauwkeurig werken door het geven van voorbeelden aantoonbaar zijn
  • De 3 kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen uitgenodigd worden voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature
  • Aantoonbare recente werkervaring met de systemen van PinkRoccade (AS400 / Cipers / IZRM / iBurgerzaken) Middels concreet voorbeeld duidelijk omschrijven in het CV.
  • Aantoonbare recente werkervaring met adresonderzoeken (vakdomein BRP) Middels concreet voorbeeld duidelijk omschrijven in het CV
  • Aantoonbare recente werkervaring als allround medewerker Burgerzaken in een gemeentelijke organisatie Middels concreet voorbeeld duidelijk omschrijven in het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox