Gemeente Alphen aan den Rijn

Allround inkomensconsulent

Gemeente Alphen aan den Rijn

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Wij zijn een 100.000+ gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken, vanuit gezamenlijke doelen en het collectief.

We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht
Je zult werken vanuit een pool van externe inkomensconsulenten aan deel opdrachten binnen het team Inkomen. Dit is onder andere:

  • Ondersteuning bij de inhaalslag op dienstverlenende gesprekken;
  • Deel bestand draaien van uitgevallen medewerkers;
  • Surplus van de intake gesprekken levensonderhoud afvangen;
  • Coachende werkzaamheden trainee in opbouw van bestand en kennis van de inhoud;

Jouw dagelijks werk bevat o.a. de volgende taken (afhankelijk van de deelopdracht):

  • Je begeleid een trainee in de opbouw van de caseload en de kennis van de inhoud;
  • In dit kader voer je gesprekken met klanten, met betrekking tot voorlichting, advisering, rechtmatigheid en doelmatigheid;
  • Je verzorgt de intakegesprekken met klanten die een aanvraag levensonderhoud en/of bijzondere bijstand willen indienen;
  • Je handelt zelfstandig aanvragen levensonderhoud (bijstand) en/of bijzondere bijstand af;
  • Je stelt de beschikkingen op;
  • Je informeert klanten over de rechten en plichten;
  • Je beheert een eigen klantenbestand;
  • Je voert de regie op het participatietraject dat jouw klanten doorlopen;
  • Je verricht beëindigingsonderzoeken.

Vakanties zijn altijd in overleg en zullen altijd in afstemming met de rest van het team zijn.

Competenties

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Zelfstandigheid;
  • Flexibiliteit (aangezien er aan elke aanvraag een wettelijke termijn vastzit die gehaald moet worden);
  • Resultaatgericht;
  • Accuraat;
  • Empathisch vermogen;
  • Samenwerkingsgericht (ook op afstand).

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 18 november 2024, vanaf 15:00 uur.
  • Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent / op het gebied van werk en inkomen binnen een gemeente;
  • Uiterlijk beschikbaar per 12 december 2024 voor 36 uur;
  • Een afgeronde training / cursus op het gebied van de participatiewet.

De Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet in een als inkomensconsulent;
  • Aantoonbare werkervaring met voorliggende voorzieningen (recht op WW, ZW etc.) en fraude-alertheid;
  • Aantoonbare werkervaring met SuiteWIZ (het kunnen raadplegen en aanvragen kunnen afhandelen);
  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van dienstverlenende gesprekken en participatie intake;
  • Aantoonbare werkervaring met het systeem Suwinet (weten wanneer je dit mag gebruiken en hoe te gebruiken);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox