Gemeente Amersfoort

Allround communicatiemedewerker

Gemeente Amersfoort

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Allrounder gezocht die mooie communicatieprojecten voor de stad Amersfoort gaat uitvoeren. Projecten die gaan over vervoer, woningbouw, parkeren of vergroenen. Bijvoorbeeld de ontwikkeling van een nieuwe wijk of een nieuw parkeerbeleid. Kom jij meehelpen?


We zoeken een collega die lef heeft om in gesprek te gaan met Amersfoorters. Jouw werk zorgt ervoor dat Amersfoorters makkelijker in contact komen met de gemeente en beter begrijpen wat er in de stad of in hun wijk gebeurt. Zinvol werk dus. Het is jouw rol om steeds te bedenken ‘wat willen Amersfoorters?’ en actief op zoek te gaan naar antwoorden.

Wat ga je doen? 
Je werkt samen met een communicatieadviseur aan een project of vraagstuk. Je doet samen een goede eerste intake en je bekijkt wat het communicatiedoel is. Daarna geef je advies rondom de inzet van communicatiemiddelen. Dat kan zowel gaan over korte informatieve teksten in de krant; inspirerende social content; of over online vragenlijsten. Jij vindt het leuk om te bedenken welke inzet en welk communicatiemiddel helpt om het doel te bereiken. Ook bekijk je kritisch wat prioriteit heeft; wat je zelf uitvoert; of wat aan een extern bureau wordt gevraagd.

  • je adviseert over de inzet van on- en offline communicatiemiddelen;
  • je maakt zelf tekst en beeld voor krant of social media; 
  • je meet constant de effectiviteit van de communicatie en stelt daarop bij.

Het kan zijn dat je ook mee gaat draaien in de newsroom. Je doet dan contentredactie voor de hele gemeente of je gaat in de ochtend aan de slag met de Tamtam (onze omgevingsanalyse). Iedere dag is anders.


Afdeling en team
Je gaat aan de slag in het Mediateam (15 medewerkers) van de afdeling Publiekscontact en advies. Het Mediateam werkt dagelijks in wisselende samenstelling in de newsroom. In de (online) newsroom werken verschillende collega’s samen om op te halen wat er leeft in de stad. Zo kunnen we snel reageren op wat er in de stad gebeurt.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Opleiding Jij hebt een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van communicatie, journalistiek, marketing of contentcreatie.
  • Werkervaring Je hebt ervaring met het maken van goede social content, aantoonbaar via je cv.
  • Werkervaring Je hebt ervaring met het maken van goede B1-niveauteksten, aantoonbaar via je cv.

De Wensen

  • Werkervaring 3 Toon aan de hand van je cv aan dat je een kei bent in planmatig werken, zowel zelfstandig als met je teamgenoten.
  • Werkervaring 4 Toon aan dat je lef hebt om direct met je doelgroep in gesprek te gaan.
  • Werkervaring 1 Toon aan de hand van je cv aan dat je allround kunt meedenken en adviseren over online en offline communicatiemiddelen.
  • Werkervaring 2 Toon aan de hand van je cv aan dat je weet hoe je het effect van communicatie kunt bekijken en beoordelen.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. - Kennis van en interesse in social media- Eigen ideeen over goede content voor een gemeente/stad- Proactiviteit en lef (met voorbeelden)- Open houding: waar ben je goed in en wat heb je nog te leren?

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox