gemeente Nieuwegein

Allround casemanager

gemeente Nieuwegein

De opdracht­omschrijving

Nieuwegein
De Utrechtse regio doet het goed! En daarmee Nieuwegein ook. We zijn een centraal gelegen stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en (moderne) woningen. Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Dit brengt ook uitdagingen met zich mee met vragen als hoe blijft Nieuwegein een aantrekkelijke stad om in te wonen en te werken? Hoe blijven we bereikbaar en kunnen bewoners in de buurt spelen of recreëren? Onze professionals werken samen met inwoners, partners, ondernemers en het bestuur aan deze vraagstukken.
Een belangrijke ambitie is dat Nieuwegein een veilige, gezonde, gelukkige en groene stad is, ook voor de komende generaties. We bouwen 5.000 nieuwe woningen én we zetten ons in voor een energieneutraal Nieuwegein in 2040 en een klimaatadaptieve stad in 2050.
Lees meer over de ambitieuze omgevingsvisie https://www.nieuwegein.nl/wonen-en-leefomgeving/omgevingswet/omgevingsvisie.

Waar kom je te werken?
Bij het Ruimtelijk Domein werk je met ruim 100 professionals, in vier deelteams, enthousiast en met elkaar aan het mooier, duurzamer en veiliger maken van de stad. Samen ontwikkelen en realiseren zij beleid, gebiedsontwikkelingen (City, A12 en Rijnhuizen), ruimtelijke projecten en programma’s. De RD’ers werken hybride en flexibel. Het overleg met het bestuur is collegiaal en laagdrempelig.

Het team Omgevingswet & Vergunningen bestaat uit zo’n 15 medewerkers, waaronder casemanagers (5), RO-ers (4), het omgevingsloket (3) en het beheer en ontwikkeling van het zaaksysteem (2).

Opdracht
Wij hebben tijdelijk ruimte voor een casemanager voor 24 uur voor een periode van 6 maanden. Dit willen we door 1 persoon laten invullen. Hiermee ben je de 6e casemanager in het team.  

Als casemanager handel je eenvoudige tot complexe conceptverzoeken en vergunningsaanvragen voor bouwwerkzaamheden af, al dan niet gecombineerd met afwijkingen van het omgevingsplan of activiteiten voor aanleggen, uitweg of monumenten.  Je bent daarbij verantwoordelijk voor de toets aan de relevante wetgeving en beleid, je bent het aanspreekpunt voor externen (aanvrager, omwonenden, adviseurs zoals de brandweer en de welstandscommissie) en internen (adviseurs, specialisten, toezichthouders, management en bestuur). Ook behandel je zienswijzen, bezwaren en beroep bij omgevingsvergunningen.

Wat zoeken we
Wij zoeken een enthousiaste casemanager met een afgeronde mbo-niveau 4 opleiding (Bouw, Milieu en/of Planologie) en zeer ruime werkervaring in een vergelijkbare functie bij een gemeente of in de bouwwereld. Met een relevante hbo-opleiding en enkele jaren werkervaring op zak, kun je deze functie ook met plezier vervullen.

Verder heb je aantoonbare kennis op het gebied van plantoetsing bij vergunningaanvragen en bestemmingsplannen/omgevingsplan en je hebt kennis van de laatste ontwikkelingen binnen het omgevingsrecht, met name over het (gemeentelijke) beleid over bouw en ruimtelijke ordening.

We verwachten dat je een klantgerichte en slagvaardige instelling hebt, initiatief neemt en over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden beschikt. Je bent open, hebt een verbindende instelling en kan goed samenwerken.

Competenties

  • Je bent pro-actief;
  • Je bent klantgericht;
  • Je bent pragmatisch, resultaat- en oplossingsgericht;
  • Je bent snel en accuraat;
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je bent in staat samen te werken.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

 

De Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met de WABO/Omgevingswet;
  • Beschikbaar voor 24 uur per week waarvan tenminste op 2 dagen in Nieuwegein (benoem dit duidelijk in het cv).

De Wensen

  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouw, Milieu of Planologie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Casemanager Omgevingsvergunningen/WABO;
  • Aantoonbare werkervaring met Rx.mission (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met beleid over bouw en ruimtelijke ordening.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
30 juni 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox