Gemeente Rotterdam

Afdelingssecretaris Mobiliteit

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Jouw functie

Samen met twee collega’s ben je het aanspreekpunt voor de bestuurlijke stukken en burgermeldingen van de afdeling. Tot jouw werkzaamheden behoort het verdelen en beleggen van de werkzaamheden in de afdeling, het bewaken van de voortgang, termijn en de kwaliteit van de geschreven stukken en af te stemmen in de keten. Het begeleiden van collega’s, met inachtneming van hun eigen verantwoordelijkheid, bij het doorlopen van het proces door te adviseren, te controleren en te rappelleren. Het signaleren van kwantitatieve en kwalitatieve trends en rapporteren hierover aan de collega’s en/of het management. De bestuurlijke stukken en de beantwoording van de burgermeldingen worden inhoudelijk op de afdeling geschreven, maar worden door de secretarissen getoetst op vormvereisten en taal. Het proces van de bestuurlijke stukken loopt in DIVA BB. Het proces van de burgermeldingen verloopt het programma e-suite.

Jouw profiel

Als Afdelingssecretaris Mobiliteit ben je verantwoordelijk voor bestuurlijke stukken, adviesverzoeken en het afhandelen van burgermeldingen. Het is daarom van belang dat je gestructureerd en nauwkeurig werkt, goed bent in plannen en beschikt over uitstekende schriftelijke vaardigheden. Daarnaast handel je integer. Met in achtneming van je verantwoordelijkheden oefen jij je functie adequaat en zorgvuldig uit. Je bent flexibel en collegiaal. Als spin in het web zorg je ervoor dat alle collega’s input leveren en stem je deze af met vele spelers in het proces. Van belang is dat de bestuurlijke stukken op de juiste momenten volledig gereed zijn. Om dit voor elkaar te krijgen werk je resultaatgericht en beschik jij over vaardigheden in het aansturen van processen en het coördineren van werkzaamheden. Het onderhouden van contacten met verschillende belanghebbenden is voor jou geen probleem, omdat je beschikt over uitstekende communicatievaardigheden. Tot slot breng je zowel gevoel voor je omgeving mee (voor bestuurlijke verhoudingen en omgangsvormen), als vermogen om samen te werken. Je ben daarom omgevingsbewust.

De Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding; Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring met de bestuurlijke besluitvorming als bestuurlijk adviseur, secretaris of vergelijkbaar, opgedaan in de afgelopen 5 jaar; Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • U dient het Curriculum Vitae van de kandidaat te uploaden in deze vraag. Het CV dient ter verificatie van het in de inschrijving gestelde. Vormvereisten: - Volledige naam + voorletters kandidaat - Beschikbaar voor x aantal uren vanaf startdatum - Opleiding - Werkervaring - Specifieke kennis - Systeem kennis - Relevante nevenactiviteiten - Gevraagde certificaten + naam instituut + datum behaald - in het Nederlands - maximaal 5 A4 enkelzijdig groot. U bevestigt het Curriculum Vitae van de kandidaat te hebben geüpload. Knock-out Het bovenstaand gestelde betreft een eis (knock-out). Indien de inschrijving niet aantoonbaar voldoet aan deze eis komt de inschrijving niet voor gunning in aanmerking.

De Wensen

  • De kandidaat beschikt over de volgende specifieke kennis: Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting van bestuurskunde en/of politicologie; Minimaal 2 jaar werkervaring met de bestuurlijke organisatie van gemeenten, opgedaan in de afgelopen 5 jaar; Ervaring met het systeem DIVA Bestuurlijke Besluitvorming of vergelijkbaar; Ervaring met het programma e-suite of vergelijkbaar. Indien u verklaart dat de kandidaat over de genoemde specifieke kennis beschikt dient hij aantoonbaar over de genoemde specifieke kennis te beschikken zodat dit leidt tot een redelijk te verwachten professionele uitvoering van de opdracht en/of vervulling van de functie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox