Werkorganisatie CGM

Afdelingsmanager Openbare werken

Werkorganisatie CGM

De opdracht­omschrijving

 

Voor Werkorganisatie CGM (een ambtelijke werkorganisatie voor gemeenten Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert) zoeken wij een ervaren (interim-)manager Openbare werken voor 20 -24 uur per week ingaande 1 augustus 2021 tot de start van de nieuwe gemeente Land van Cuijk per 1-1-2022. Vanwege het herindelingsproces wordt geopteerd voor invulling op basis van interim-opdracht.

De afdeling bestaat uit een team Infrastructuur, beheer en onderhoud, inclusief grondzaken en vastgoed, een team wijkbeheer (beiden geleid door een teamleider)  en het projectenbureau (grootschalige strategische projecten) waar een coördinerende programma/projectmanager functioneel aanstuurt. De afdelingsmanager stuurt daarnaast een team aan dat zich bezighoudt met de regionale afvalverwerking (Land van Cuijk en Boekel / GR-BCA)

De taken voor de beoogde kandidaat voor deze interim-opdracht zullen grotendeels bestaan uit:

1.  Lid  van het MT en de doorvertaling van bestuurlijke opdrachten naar de afdeling;

2.  Gesprekspartner bestuurders bestuurlijke speerpunten en actuele dossiers (portefeuillehouders-overleggen )

3.  Leidinggevende en klankbord voor de teamleiders en programmamanager;

4.  Verantwoordelijk voor opstellen en interne en bestuurlijke afstemming de P&C-cycli

5.  Zorgdragen voor een goede overgang naar de herindelingsgemeente Land van Cuijk i.o; met speciale aandacht voor de buitendienst (wijkbeheer)

6.  Waar relevant betrokkenheid bij liquidatieplan werkorganisatie CGM

7.  Loco secretaris gemeente (voorkomen kwetsbaarheid.) 

Kandidaatomschrijving

-      Academisch werk- en denkniveau

-      Ruime ervaring als manager binnen het vakgebied openbare werken

-      Ervaring als manager in een gemeentelijke en/of gemeentelijke werkorganisatie

-      Ervaring met beleidsontwikkeling binnen een overheidsorganisatie

-      Bij voorkeur ervaring met fusieprocessen / herindelingen

 

Interviewplanning

Met directeur en vertegenwoordiging uit de afdeling. Zo spoedig mogelijk na sluiting van de uitvraag.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Persoonlijke beschikbaarheid per 1 augustus 2021 tot 1 januari 2022 voor 24 uur per week. Met persoonlijke beschikbaarheid wordt bedoeld dat de werkzaamheden worden verricht door één en dezelfde persoon.
  • Academisch werk- en denkniveau (bij voorkeur in de vakrichting).

De Wensen

  • Aantal jaren aantoonbare ervaring als manager in een gemeentelijke organisatie en/of een gemeentelijke werkorganisatie.
  • Aantal jaren aantoonbare ervaring als leidinggevende binnen het vakgebied openbare werken
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">De persoonlijke presentatie en de passendheid van de kandidaat/kandidaten bij organisatie en de afdeling openbare werken.
  • Aantoonbare ervaring in beleidsontwikkeling binnen een gemeentelijke organisatie en/of een gemeentelijke werkorganisatie.
  • Ervaring met fusieprocessen / herindelingen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox