Gemeente Leiden

Afdelingsmanager facilitaire zaken

Gemeente Leiden

De opdracht­omschrijving

De Opdracht

De afdeling Facilitaire Zaken is de spilfunctie van onze organisatie. We organiseren alle voorwaardenscheppende, locatie gebonden activiteiten en diensten. Als intermediair tussen gemeente Leiden, partnerorganisaties en leveranciers regisseren we facilitaire contracten en onderhouden we relaties met dienstverleners zoals catering, schoonmaak en beveiliging. Facilitaire Zaken is onderdeel van het Leidse cluster Interne Dienstverlening en Advisering.

Als Afdelingsmanager Facilitaire Zaken geef je leiding aan een team van professionals, die verantwoordelijk zijn voor huisvesting, vastgoedbeheer en facilitaire dienstverlening binnen de gemeente Leiden en op onderdelen voor de Leidse regio. Je zorgt ervoor dat de facilitaire processen optimaal verlopen en bijdragen aan een prettige en efficiënte werkomgeving. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor twee grote, strategische projecten namelijk het project Strategisch Huisvestingsbeleid en het project Het Leidse Werken (hybride werken). Op beide projecten trekken projectleiders de kar. Als strategisch manager zorg jij ervoor dat je de projecten verder brengt wanneer er complexe keuzes zijn of grote, tegengestelde belangen.

Je taken omvatten onder andere:

• Leidinggeven aan en coachen van het MT Facilitaire Zaken en aantal strategisch adviseurs. Eindverantwoordelijk voor de gehele afdeling;

• Ontwikkelen en implementeren van strategisch facilitair beleid;

• Als onderdeel van het MT Interne Dienstverlening en Advisering meesturen op het strategisch plan bedrijfsvoering;

• Zorgdragen voor duurzame en efficiënte huisvesting en vastgoedbeheer;

• Beheren van facilitaire budgetten en contracten met externe leveranciers;

• Verantwoordelijkheid dragen voor het strategisch huisvestingsbeleid en het Leidse werken. 

De Eisen

  • De Inschrijver heeft kennis genomen van de 'Uitnodiging tot inschrijving' en bijbehorende bijlagen zoals bijgevoegd onder deze vraag en gaat akkoord met de gevolgde procedures zoals is beschreven in dit document.
  • CV en Motivatiebrief: Inschrijver levert hier het CV en de motivatiebrief aan.
  • Eis 1: (Uiterlijke) startdatum op 14  juni 2025;
  • Eis 2: Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in Facility Management, Bedrijfskunde of een vergelijkbare richting;
  • Eis 3: Minimaal 5 jaar ervaring in een leidinggevende functie binnen de bedrijfsvoering;
  • Eis 4: Kandidaat is geen ZZP’er.

De Wensen

  • Wel of geen zzp’er In het kader van de wet DBA en de af te sluiten overeenkomst vernemen wij graag of de door u aangeboden kandidaat een zzp'er betreft. Betreft de door u aangeboden kandidaat/u een zzp'er? - Ja, zzp’er met bemiddeling van een intermediair - Ja, zzp’er zonder bemiddeling van een intermediair - Nee, mijn aangeboden kandidaat betreft geen zzp’er
  • Contactpersoon Naam Nummer  email
  • Prijs In onderstaand vak vult u het uurtarief van de kandidaat in exclusief btw. Let op: In deze aanvraag geldt een maximumtarief van €140,- inschrijvingen met een hoger tarief zullen terzijde worden gelegd.
  • Subgunningscriterium 1: CV en Beantwoording Gunningscriteria (35/100 punten) Inschrijver dient in Mercell een CV en Beantwoording Gunningscriteria in, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: Startdatum bij voorkeur 2 juni Je hebt ervaring met verandermanagement en procesoptimalisatie; Bij voorkeur ervaring binnen de publieke sector, met voorkeur voor gemeentelijke ervaring; Je hebt affiniteit met duurzaamheid en innovatie binnen de facilitaire sector; Je hebt een goede politiek bestuurlijke antenne.   Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de Beantwoording Gunningscriteria één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen. Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.
  • Subgunningscriterium 2 Gesprek (50/100 punten) De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en Beantwoording Gunningscriteria. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: Toelichting op bovenstaande criteria; Strategisch, analytisch en resultaatgericht; Sterke leidinggevende en coachende skills; Sterke communicatieve en adviesvaardigheden.
  • Prijs Inschrijver voegt bij deze vraag het ingevulde en rechtsgeldig ondertekende prijsformulier bij waarin Inschrijver zijn uurtarief kenbaar maakt. Het uurtarief is exclusief BTW en hierin zijn inbegrepen salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijk zijn bij de uitvoering van de opdracht. Het uurtarief staat vast gedurende de looptijd van het contract en eventuele verlengingen Upload hier uw ingevulde offerte-prijs formulier, ondertekend door een daartoe bevoegd persoon

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
15 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox