Gemeente Huizen
max €130 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
18 september 2023
18 maart 2024
Opdrachtgever
De gemeente Huizen is een van de grotere gemeenten (ruim 40.000 inwoners en bijna 400 medewerkers) in het Gooi en laat zich kenschetsen als een dorp met stadse karakteristieken. Als organisatie zetten we in op flexibiliteit, onafhankelijkheid en veerkracht. We zijn trots op onze organisatie en ook een beetje eigenwijs. Werken bij de gemeente Huizen doet ertoe. Wij zijn er voor onze inwoners. Hier kun je écht iets betekenen voor de samenleving. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren jou om verantwoordelijkheid te nemen voor je werk en je krijgt volop ruimte om jouw talenten te ontdekken, in te zetten en te ontwikkelen. Fouten maken mag; leren en ontwikkelen zijn vanzelfsprekend onderdeel van werken in Huizen. Net als plezier! We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan.
De organisatie
Jij wordt afdelingsmanager van de afdeling Maatschappelijke ondersteuning (MO). De afdeling MO voert de dienstverlening uit in het sociaal domein voor inwoners van gemeenten Huizen, Blaricum, Eemnes en Laren (in totaal ruim 70.000 inwoners). De afdeling bestaat uit 5 teams; 120 medewerkers. De afdeling staat voor een integrale dienstverlening aan onze inwoners. Waarbij we die ondersteuning zo nabij mogelijk willen organiseren. Die ondersteuning leveren we voor een steeds belangrijker deel zelf met onze eigen lokale teams voor begeleiding en re-integratie/arbeidsmatige dagbesteding. Binnen de gemeente Huizen bestaat het sociaal domein uit twee afdelingen die nauw samenwerken: jouw afdeling MO en de afdeling Maatschappelijk Beleid waar beleid en bedrijfsvoering sociaal domein is belegd. Daarnaast werken we intensief samen met de andere gemeenten in de Regio Gooi en Vechtstreek, waar we onder andere de gezamenlijke inkoop van maatwerkvoorzieningen hebben georganiseerd.
Wat ga je doen
- Je draagt zorg voor de verdere doorontwikkeling van de ingezette koers voor de dienstverlening in het sociaal domein;
- Je bent ambtelijk opdrachtgever voor projecten, waaronder de realisatie van ons eigen sociaal ontwikkelbedrijf, de doorontwikkeling van de lokale begeleidingsteams, uitvoeringsplan schuldhulpverlening en de opvang van ontheemden;
- Je geeft op een coachende en dienende manier leiding aan de 5 teamleiders en daarnaast aan de juridisch kwaliteitsmedewerkers sociaal domein.;
- Je bent zichtbaar voor medewerkers;
- Je bent nieuwsgierig naar onze aanpak, waardeert wat je ziet en geeft leiding aan de noodzakelijke structuur en rust in het organisatie onderdeel;
- Je hebt zitting in het Concern managementteam (CMT);
Wat is je opdracht
De komende 6 maanden de in gang gezette ontwikkelingen laten uitkristalliseren. De visie op onze dienstverlening is daarbij een gegeven. Vanuit die visie zal de structuur in besluiten en bemensing afgerond moeten worden. De nadruk ligt op de begeleiding van het middenkader van de afdeling en het koesteren van talent en potentie in de afdeling.
Functie eisen
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Aantoonbare werkervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving in de afgelopen 5 jaar;
- Recente aantoonbare werkervaring in het sociaal domein;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als afdelingshoofd/manager binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar.
Competenties
- Je bent een stevige, toonaangevende en ervaren interimmanager, met gevoel voor mensen;
- Je bent een dienend en coachend leider;
- Je bent zichtbaar, actief en benaderbaar vanuit de organisatie, het bestuur en de regio;
- Je bent daadkrachtig, resultaatgericht en flexibel;
- Je hebt aantoonbaar affiniteit met de vraagstukken en de onderwerpen in het Sociaal Domein.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox