GVB

Adviseur verzuim en re-integratie interim

GVB

De opdracht­omschrijving



Welke werkzaamheden gaat de externe medewerker uitvoeren?
- Adviseert, informeert en/of ondersteunt medewerkers, Teammanagers en overige betrokkenen in het verzuimbegeleidingsproces op het gebied van preventie, verzuim, re-integratie en interventie op individueel / casusniveau
Bewaakt, regisseert  en ondersteunt het algehele proces van (ziekte)verzuim en/of arbeidsongeschiktheid tussen betrokken partijen conform de Wet Verbetering Poortwachter vereisten en het GVB verzuimbeleid. Brengt een optimale samenwerking tot stand tussen alle partijen betrokken bij de re-integratie van verzuimende en/of arbeidsongeschikte medewerkers
Stimuleert dat alle partijen in het proces proactief handelen zodat er geen re-integratiekansen worden gemist.
Maakt een inschatting wanneer er een re-integratie interventie ondernomen moet worden i.h.k.v. de Wet Verbetering Poortwachter en initieert deze interventie
Monitort afspraken en stuurt bij waar nodig. Adviseert over te nemen maatregelen indien betrokken medewerker niet voldoende medewerking verleend aan herstel en/of re-integratieproces. Levert managementinformatie aan of interpreteert en adviseert op basis hiervan.

Vervolgopleiding(en)
- Aangevuld met een relevante opleiding op het gebied van casemanagement, bij voorkeur post HBO/Bachelor register-casemanagement
Kennis van de actuele en relevante wet- en regelgeving en financieringsbronnen op het gebied van sociale zekerheid, zorg en arbeidsrecht
Kennis van het domein preventie, verzuim, Arbo, re-integratie en arbeid(ongeschiktheid)

Software pakketten/computervereisten
- kennis van voorkomende softwaresystemen en/of affiniteit daarmee. Bij voorkeur ervaring met SAP en Dotweb

Werkervaring
- minimaal 5 jaar werkervaring als casemanager verzuim en/of arbeidsongeschiktheid bij meerdere bedrijven en aantoonbaar resultaat geboekt op dit gebied

Competenties
- Is in staat kernachtig te formuleren met inachtneming van de algemeen gangbare regels op gebied van stijl, grammatica en spelling
Senior, duidelijke visie op management van Verzuim en arbeidsongeschiktheid, schadelast beperking en ontwikkelingen in de sociale zekerheid)
Uitstekende communicatie- en adviesvaardigheden. Proactief, resultaatgericht, sturend. analytisch, adviesvaardigheden.

Knock out criteria
- Opleiding en werkervaring

Opmerkingen
- Einde opdracht is mede afhankelijk van invullen vacature. Inschatting is max een half jaar tot 1 juli 2025

De Eisen

  • De kandidaat heeft kennis van actuele en relevante wet- en regelgeving en financieringsbronnen op het gebied van sociale zekerheid, zorg en arbeidsrecht
  • De kandidaat heeft meer dan 5 jaar relevante werkervaring hebt op het gebied van casemanagement verzuim en/of arbeidsongeschiktheid in een adviesrol
  • De kandidaat is 28-36 uur per week beschikbaar
  • CV wordt aangeleverd als PDF- of wordbestand. Andere bestanden worden niet in behandeling genomen.
  • De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.
  • De kandidaat beschikt over een diploma HBO+ in de richting van verzuim, Arbo, re-integratie en arbeid(ongeschiktheid)
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal zowel woord als geschrift

De Wensen

  • De kandidaat heeft bij voorkeur de opleiding tot HBO/Bachelor register-casemanagement met goed resultaat hebt afgerond
  • De kandidaat is handig met (verzuim)systemen. Denk aan software zoals Word, Excel

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox