Gemeente Altena

Adviseur veiligheid ondermijning

Gemeente Altena

De opdracht­omschrijving

Adviseur Veiligheid 

Ben jij een bevlogen, zelfstandige en proactieve professional met een scherp gevoel voor politieke verhoudingen? Heb je affiniteit met en kennis van integrale veiligheid en geef je graag zowel gevraagd als ongevraagd advies over uiteenlopende veiligheidsthema’s? Dan zijn wij op zoek naar jou voor een tijdelijke opdracht. 

Voor de duur van minimaal drie maanden is Gemeente Altena op zoek naar een Adviseur Veiligheid die het team komt versterken voor 18 - 24 uur per week. In deze rol werk je aan diverse dossiers op het gebied van veiligheid, waarbij je schakelt tussen strategisch advies en praktische uitvoering. De voornaamste thema’s zijn gericht op ondermijning en de jaarwisseling. Je denkt actief mee over beleidsontwikkeling en weet deze door te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Je adviseert het bestuur en collega’s over actuele veiligheidsvraagstukken en draagt bij aan een veilig en leefbaar Altena. 

Jouw werk 

  • Je hebt een brede adviserende en coördinerende rol op het gebied van openbare orde en veiligheid en specifiek voor de aanpak van ondermijnende criminaliteit en de jaarwisseling in onze gemeente. 

  • Je geeft gevraagd en ongevraagd inhoudelijk advies over uiteenlopende veiligheidsthema’s aan collega’s, management, directie, bestuur en gemeenteraad. 

  • Je ontwikkelt beleid en pakt actief zaken op die voortkomen uit beleidsplannen, overleggen, veiligheidsprojecten en dagelijkse werkzaamheden. 

  • Je bereidt de overleggen waar de burgemeester aan deelneemt voor en adviseert hierin. Je signaleert en analyseert maatschappelijke, bestuurlijke en politieke ontwikkelingen en speelt in op de wensen van de burgemeester. 

  • Je coördineert alle werkzaamheden en participeert in de lokale en regionale overleggen. 

  • Je draait mee in piketdiensten op het gebied van openbare orde en veiligheid. 

Over jou 

  • Je hebt een relevante afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur, integrale veiligheidskunde of bestuurskunde en/of criminologie. 

  • Je hebt tenminste twee jaar werkervaring op het gebied van crisisbeheersing of fysieke veiligheid en/of openbare orde als adviseur veiligheid. 

  • Je beschikt over goede kennis van wet- en regelgeving en de landelijke beleidsontwikkelingen. 

  • Je hebt ervaring in het werken in een politiek, bestuurlijke omgeving. Je bent wendbaar en bent waar nodig bereid om in de avonduren en in het weekend te werken. 

  • Je bent in staat om daadkrachtig te adviseren of adequate beslissingen te nemen als dit nodig is. 

  • Je bent van onbesproken gedrag, betrouwbaar en integer. 

  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B en hebt een auto. 

Competenties als bestuurlijke sensitiviteit, verantwoordelijkheid, analytisch vermogen, oordeelsvorming, klantgerichtheid en kwaliteitsgerichtheid en sterke communicatieve en schriftelijke vaardigheden zijn jou op het lijf geschreven.  

De Eisen

  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een politiek bestuurlijke/gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met Aanpak van georganiseerde en ondermijnende criminaliteit in de functie van Adviseur veiligheid. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring binnen een gemeente/ diverse gemeenten. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat is beschikbaar voor 24 uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum (15 mei 2025), zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.

De Wensen

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als Adviseur OOV binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar ervaring met advisering op het terrein van aanpak ondermijning binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
  • Kandidaat heeft ervaring met het aanpakken van OOV-taken zoals de jaarwisseling binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met aanpak van georganiseerde criminaliteit. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over een verantwoordelijkheidsgevoel, analytisch vermogen, oordeelsvorming, klantgerichtheid en kwaliteitsgerichtheid en sterke communicatieve en schriftelijke vaardigheden. Dit moet blijken uit het gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox