gemeente Delft

Adviseur Inkomen

gemeente Delft

De opdracht­omschrijving

Als Adviseur Inkomen zet jij je volledig in voor de Delftse samenleving. Die doe je door advies te geven over beleidsvorming op het gebied van participatie, in dit geval specifiek op het gebied van Inkomen. Dit houdt in dat je het initiatief neemt, adviseert over een (tactisch) extern gericht beleid en complexe maatschappelijke vraagstukken en een beleid waar nodig opstelt. Ook controleer jij de uitvoering en zorg je voor de juiste besluitvorming, beheersbare workload, prioritering en kwaliteit. Om dit goed te kunnen doen, focus jij je op relevante ontwikkelingen, bevorder je innovatie, vertaal je onderzoeken en beleid van andere overheden naar regionale opgaven en creëer je draagvlak voor de beleidsstrategie. Daarnaast zorg je, samen met collega’s, voor integraliteit en samenhang binnen de afdeling. 

 

Werkzaamheden 

Als Adviseur Inkomen werk je mee aan onze grote opgaven met betrekking tot de arbeidsmarkt en inkomenszekerheid. Naast Inkomen als hoofddossier zul je, in overleg, ook ingezet worden op andere dossiers. Je speelt namelijk een belangrijke rol in projecten waaronder schuldhulpverlening voor ondernemers. Van alle medewerkers binnen het cluster Samenleving verwachten we daarnaast bepaalde competenties. Goed kunnen omgaan met complexe taakinhoud bijvoorbeeld, maar ook projectmatig kunnen werken. Daarnaast zijn er natuurlijk nog enkele functie specifieke capaciteiten. Want wat voor persoon zoeken we? Iemand die verbindt, flexibel is en graag samenwerkt. Net zo belangrijk: nieuwsgierigheid, overtuigingskracht, professionaliteit en een kritische houding. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • o Minimaal één (1) jaar aantoonbare werkervaring als Adviseur Inkomen; o Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring in het toepassen van (beleids)adviesvaardigheden; Bestandsnaam: Offerteaanvraag Adviseur Inkomen Datum: 5 maart 2021 Pagina 7 van 16 o Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van inkomensondersteuning binnen het sociaal domein; o Minimaal WO werk- en denk niveau; o Aantoonbare werkervaring met de integrale beleidsontwikkeling in een politiek bestuurlijke omgeving; o Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie; o Aantoonbare werkervaring met het procesmatig en inhoudelijk invullen van politieke en bestuurlijke aspecten van het werk.

De Wensen

  • • Competenties: Uit de door u ingediende stukken en het gesprek blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als zeer belangrijk worden bevonden (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan): Samenwerken; o Omgevingsbewustzijn; o Resultaatgerichtheid; o Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk; o Neemt initiatief; o Projectmatig werken; o Flexibel; o Overtuigend; o Kritisch.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox