Gemeente Oost Gelre

Adviseur grondzaken

Gemeente Oost Gelre

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever  
De gemeente Oost Gelre ligt centraal in de Achterhoek. Een gemeente waarin de natuur in combinatie met de stadse en dorpse sfeer centraal staan en waarin het dan ook heerlijk wonen, werken en recreëren is. De gemeente bestaat uit twee grote(re) kernen -Groenlo en Lichtenvoorde- en zes kleine dorpen met in totaal bijna 30.000 inwoners. De gemeente is groen vanwege veel agrarisch gebied, en kent ook economische activiteiten gericht op nieuwe technologie zoals het verduurzamen van energie. Wij kenmerken ons als een evenementengemeente met een rijk verenigingsleven, waardoor onze organisatiekracht groot is. De samenleving in Oost Gelre is actief: maatschappelijk betrokken en ondernemend. Dit zorgt voor een grote sociale samenhang. Wij zijn verder een gemeente die zich extern sterk(er) wil neerzetten. Vanuit eigen kracht zoeken wij de samenwerking met buurgemeenten en andere partners. 

Opdracht
Als Adviseur grondzaken houd jij je bezig met de uitvoering van en advisering over aan- en verkoop van gronden, grondverwerving en gronduitgifte. Ook ga je over verhuur, verpachting en het in gebruik geven van gronden en over het vestigen van zakelijk recht. Jij bent onze specialist in privaatrechtelijke overeenkomsten en bent verantwoordelijk voor onze gemeentelijke eigendomsadministratie. Kortom: je bent ónze vraagbaak op het gebied van grondtransacties. In deze functie handel je zelfstandig de aan- en verkoop van gronden af. Daarnaast verzorg je de kaveluitgifte in woningbouwprojecten. Dit alles doe je tot en met de notariële afwikkeling.

De afgelopen periode heeft het team grondzaken een onderbezetting gekend. We verwachten van de kandidaat dat deze komt met een planmatige aanpak om huidige achterstanden weg te werken. Voor de uitvoering kan (deels) teruggevallen worden op een junior medewerker grondzaken. Binnen het team wordt daarnaast samengewerkt met een strategische medewerker grondzaken die onder andere is belast met het opstellen van een uitgiftestrategie over onze gebiedsontwikkelingen.

Competenties
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
- Klantgericht
- Resultaatgericht en planmatig werken
- Samenwerken
- Plannen en organiseren

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

 

De Eisen

  • Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur grondzaken binnen een overheidsinstelling;
  • Woonachtig binnen een straal van 75 kilometer vanaf standplaats Lichtenvoorde en bereid om minimaal 2 dagen fysiek op kantoor te werken;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de verkoop van nieuwbouwkavels
  • Aantoonbare werkervaring als adviseur Grondzaken bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar Minimaal 4 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring (40 pt) Minimaal 2 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring (25 pt) Minder dan 2 jaar aantoonbare werkervaring (10 pt) geen aantoonbare werkervaring (0 pt)
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen, herzien en beoordelen van vastgoedcontracten zoals koopovereenkomsten, erfpachtovereenkomsten, anterieure overeenkomsten en vaststellingsovereenkomsten

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox