Gemeente Breda

Adviseur Financiële Administratie

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Adviseur Financiële Administratie

Breda is een stad die alles heeft: een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. Breda is een prachtige stad waar interessante dingen gebeuren, nu en in de toekomst.

In de gemeentelijke organisatie werken enthousiaste medewerkers met plezier aan het realiseren van de ambities van de stad. Het aantal maatschappelijke vraagstukken groeit. Denk aan duurzaamheid en Energietransitie, het realiseren van voldoende en betaalbare woningen voor iedereen, de aanpak van armoede en de transitie in de jeugdzorg. Deze projecten en vraagstukken hebben gemeen dat ze vragen om financiële expertise om bij te dragen aan een succesvol resultaat.

Dit vertaalt zich allemaal naar de financiële administratie. Je kunt je hier als beleidsadviseur Financiële Administratie volledig uitleven. Dat betekent dat jij in deze functie samenwerkt met zo’n 50-tal collega’s van de Financiële Administratie, tevens werk je nauw samen met de Financieel Adviseurs en alle overige betrokkenen binnen de organisatie. Zo creëer jij samen met hen o.a. een volledige, tijdige en juiste financiële administratie van de gemeente Breda.

Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie

Samen met je team draag jij er zorg voor dat Gemeente Breda de cijfers op orde heeft. Jij bent onze vraagbaak binnen Financiën en daarbuiten. Dat betekent dat jij in deze functie echt kunt bijdragen aan de ontwikkeling van je vakgebied. En nieuwe vormen van digitalisering ga je niet uit de weg. Kom je gaande weg optimalisatiemogelijkheden tegen dan kunnen deze worden opgepakt.

Concreet houd jij je bezig met:

  • De inrichting en het beheer van een integrale en betrouwbare financiële administratie, het waarborgen van de kwaliteit van de financiële administratie, verzorgen van diverse gemeente brede financiële informatievoorzieningen;
  • Het coördineren van het beheren van de balans- en tussenrekeningen zodanig dat deze voldoen aan voorwaarden (volledig, tijdig, juist en inzicht geven in het vermogen en resultaat);
  • Je vervult een poortwachter rol, je zorgt er o.a. voor dat er gewerkt wordt volgens wet- en regelgeving en je bewaakt de gemaakte interne afspraken;
  • Het voorbereiden/ analyseren van gegevens, a.d.h.v. standaard overzichten, t.b.v. de periodieke bespreking en cyclische Planning & Control producten.
  • Het opstellen en bespreken van de noodzakelijke planningen i.h.k.v. de cyclische producten met de betrokken partijen zodat deze planningen realistisch en haalbaar zijn. Tevens dienen de verschillende planningen complementaire aan elkaar te zijn.
  • Het bewaken van de voortgang hiervan binnen de Financiële Administratie.
  • Het leveren van een belangrijke bijdragen leveren aan de cyclische Planning & Control producten zoals bij de begroting en jaarrekeningen.

  Als (beleids) adviseur Financiële Administratie bij onze gemeente onderhoud jij contact met betrokken partijen rondom alles wat te maken heeft met financiën. Kortom: jij zorgt dat we samen tot betrouwbare financiële cijfers komen die leiden tot een juiste financiële administratie en dat onze financiële processen op orde zijn. Nu en in de toekomst.

Elke dag leren. Dat is voor jou vanzelfsprekend. Want jouw vakgebied blijft in beweging en jij houdt de wet- en regelgeving en andere ontwikkelingen maar al te graag bij. Je cijfers zijn op orde en je weet deze te vertalen voor collega’s die er niet zoveel verstand van hebben als jij. Je legt makkelijk contact met diverse onderdelen binnen de organisatie. Zo ontdek jij waar we onze werkzaamheden en processen kunnen verbeteren. En je deinst er niet voor terug dit ook op te pakken. Je inspireert collega’s om mee te doen. Bovendien draag jij met jouw interesse in nieuwe vormen van digitalisering bij aan de doorontwikkeling van onze hele afdeling.
Daarnaast heb je:

  • Een afgeronde WO opleiding in de richting van Finance & Control, Accountancy, Bedrijfseconomie.
  • Een afgeronde opleiding BBV gevorderden en ervaring met het werken volgens de BBV is een must.
  • Ervaring in soortgelijke opdrachten bij een gemeente van gelijke omvang als de gemeente Breda is een must.
  • Ruime ervaring met het inrichten en onderhouden in het financieel systeem van het grootboek en project administratie, financieel-administratieve werkzaamheden en processen is een must.
  • Aantoonbare en ruime ervaring met gemeentelijke cyclische Planning & Control producten is een must.
  • In het bezit van goede adviesvaardigheden
  • Een echte verbinder tussen de diverse betrokken partijen binnen het planning en control proces
  • Ervaring met het werken in Key2Financien is een pré.
  • Een zéér goede kennis van Excel.
  • Kennis met Power BI is zeker handig.



De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring bij lokale overheden (gemeenten, provincies, waterschappen) op het gebied van het zelfstandig uitvoeren van de werkzaamheden en de daarbij behorende cyclische Planning & Control producten. Dit moet blijken uit de cv.
  • Uw kandidaat heeft ruime en recente ervaring met het inrichten en onderhouden in het financieel systeem van het grootboek en project administratie, financieel administratieve werkzaamheden en processen zoals omschreven bij “Wat ga je doen”. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ruime en relevante werkervaring met de overige werkzaamheden zoals omschreven bij “wat ga je doen”. Dit moet blijken uit de cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO opleiding in de richting van Finance & Control, Accountancy, Bedrijfseconomie en een afgeronde BBV opleiding basis en verdieping
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft ruime en relevante werkervaring met Key2Financiën. Dit moet blijken uit het cv
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring met de werkzaamheden zoals benoemd bij “wat ga je doen”. Dit moet blijken uit het cv. Referenties dienen te kunnen worden opgevraagd
  • Uw kandidaat heeft recente werkervaring met het voeren van de volledige financiële administratie bij een gemeente welke, qua grootte in omvang, gelijkwaardig of groter is als de gemeente Breda. Dit moet blijken uit de CV.
  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat kan aan de hand van een casus een bereikt resultaat of succes aantonen waarbij onderstaande competenties zijn ingezet. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox