Rijkswaterstaat

adviseur DVM

Rijkswaterstaat

De opdracht­omschrijving

 

Onze wegen en vaarwegen: Nederlanders rekenen erop dat ze er veilig gebruik van kunnen maken. Dankzij jouw advies functioneren onze tunnels, bruggen, sluizen en verkeersmanagementsystemen goed en zijn ze veilig te gebruiken en te bedienen. Je richt je op het landelijk opererend programma RITS, dat een belangrijke bijdrage levert aan vlot en veilig wegtransport door de inzet van Dynamisch Verkeer Management (DVM) en Intelligente Transport Systemen (ITS). De komende jaren worden vele DVM-systemen en OV-systemen vervangen. Dit betekent dat veel operationeel werk uitgevoerd gaat worden, waarbij actuele kennis, ruime ervaring en zelfstandig kunnen werken centraal staan in deze rol. Het project RITS (Realisatiebureau Intelligente Transport Systemen) is verantwoordelijk voor de vervanging en aanleg van Dynamisch Verkeersmanagement Systemen en Openbare Verlichting (OV) in Nederland. De opdrachtgevers zijn de regio's van Rijkswaterstaat alsook medewegbeheerders, zoals provincies en gemeenten. Het gaat hierbij o.a. om het realiseren van bijvoorbeeld berm, vervangen camera's, vervangen wegkantsystemen, het aanleggen van glasvezel, het realiseren van openbare (LED)verlichting en dergelijke. Het betreft diverse projecten die gespreid gedurende het jaar voorbereid en onder een raamovereenkomst uitgevraagd en gerealiseerd worden. Dit betekent dat we tegelijk bezig zijn met zowel realisatie als het voorbereiden (mede opstellen van POF's (project opdracht formulieren), het analyseren van de klanteisenspecificaties (KES) en het opstellen en begeleiden van een nadere overeenkomst t.b.v. de opdrachtnemers die het werk uitvoeren. Intern Rijkswaterstaat is een aanzienlijke keten van organisatieonderdelen werkzaam t.b.v. de DVM- en OV-voorzieningen waarbij vele nieuwe technologische ontwikkelingen met een sterke ICT-component ontwikkeld en geintroduceerd worden, zoals de iVRI, iWKS en OV LED. Als adviseur DVM word je ingezet op het begeleiden van een groot aantal projecten vanaf de POF tot en met de overdrachtsfase, waarbij je zelfstandig moet kunnen opereren. Daarvoor is het belangrijk dat je zeer goed thuis bent in de technische wereld van DVM. Zo beschik je over kennis van de laatste standaarden en ben je ook goed bekend met de systemen waarop de DVM-systemen worden aangesloten. Je bent tevens bekend met de organisatorische keten waarbinnen DVM-systemen moeten functioneren. Als adviseur in het technisch team van een project voer je de volgende werkzaamheden uit: Beoordelen van POF en KES zodat deze resulteren in maakbare opdrachten. een nadere opdracht en deze formuleren als maakbare scope met meetbare eisen. Opstellen Transitie Intake Document en begeleiden t/m acceptatie. Toetsen Annex III- en IV-documenten en Contractmanagement adviseren over acceptatie. Aanvragen van areaalgegevens bij areaalloket. Begeleiden van toetsen tijdens de uitvoering. Beantwoorden van (technische) vragen gedurende de uitvoering van een project, zowel van de Opdrachtnemer als vanuit RWS en bemiddelen bij het oplossen van technische issues. Beoordelen van (technische aspecten van) ingediende afwijkingen en Contractmanagement adviseren over de acceptatie. Risicogestuurd bijwonen en beoordelen van testen (FAT, SAT, ISAT). Toetsen van opleverdossiers inclusief begeleiden van toetsen door CIV en Regio.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • : De aangeboden kandidaat dient in het bezit te zijn van VOL-VCA.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en minimaal 10 jaar ervaring met het werken in de keten van DVM t.b.v. het hoofdwegennet.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding of gelijkwaardig met een technische achtergrond op het gebied van informatica/elektrotechniek/DVM.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring met het coordineren c.q. begeleiden van de aanleg van transmissienetwerken t.b.v. DVM systemen van het hoofdwegennet.
  • De aangeboden kandidaat heeft inhoudelijke kennis en minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van Openbare Verlichting en Dynamisch Verkeersmanagement en de bijbehorende systemen en onderdelen, waaronder: Verkeerssignalering / MTM, (berm)DRIPS, video / camera’s voor incidentmanagement en spitsstroken, VRI’s, TDI’s, Weigh In Motion, Vluchthaven Aanwezigheid Detectie, spitsstrooksystemen, VICnet, videowalls in verkeerscentrales, glasvezel.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat is betrokken geweest (voorbereiding, uitvoering) bij projecten met iWKS en iVRI.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met de coordinatie c.q. begeleiding van realisatie van transmissiesystemen t.b.v. bediening: 1) tunnels 2) spitsstroken
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met de beheersystemen Meridian (voorheen Techdoc) en KernGis.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met ITIL-processen (incident-, problem-, change- transitie- en configuratiemanagement):
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met Systems Engineering, Risicomanagement, SCB
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met DVM - contracten op basis van UAV-gc
  • De aangeboden kandidaat is bekend en heeft ervaring met de kaders, richtlijnen en specificaties van hoofdwegennet voor DVM en OV.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een HBO opleiding of aantoonbaar gelijkwaardig met minimaal HBO niveau op het gebied van ICT/informatica (informatiesystemen, automatisering, programmeren)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox