Gemeente Oldambt

Adviseur dienstverlening

Gemeente Oldambt

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Oldambt is een gemeente in beweging. Waar Samen, Ondernemend en Dichtbij de pijlers zijn van onze visie op de dienstverlening. We zoeken een ervaren adviseur dienstverlening die de organisatie mee kan nemen in het realiseren van deze visie;  hoe zetten we die Oldambtster nou echt op 1 en wat voor mind-set, gedrag en systemen zijn daarin voor nodig? Kun jij teams inspireren en begeleiden om hier actief mee aan de slag te gaan? Zie jij jezelf in deze uitdaging? Dan zoeken wij jou! 

We staan voor een stevige uitdaging op het snijvlak van gedragsverandering en vernieuwing van onze dienstverlening. Daarom zoeken we een collega die zich helemaal thuis voelt in dit werkveld. Iemand die creatieve kanaalsturingsconcepten weet toe te passen en ons Klant Contact Centrum (KCC) kan begeleiden naar de rol van de ‘civil servant’ van 2025. Daarnaast speelt de inrichting van ons toekomstige gemeentehuis – met oog voor de bezoekerservaring – een belangrijke rol. Ook dit vraagt om de scherpe blik en regie van onze nieuwe adviseur dienstverlening.

Jouw werkplek
Als adviseur dienstverlening vertaal je de visie op dienstverlening in geformuleerde plannen. Je coördineert, concretiseert en implementeert deze plannen binnen de desbetreffende teams en bewaakt de voortgang. Belangrijk hierbij is dat je je collega’s ondersteunt bij het uitvoeren van de visie op dienstverlening. Daarnaast onderzoek je de mogelijkheden om tot procesverbetering te komen, om zo de efficiëntie en de klanttevredenheid te vergroten.

Je adviseert het directieteam en het managementteam, en vertaalt hun besluiten naar concrete monitorings- en beheersinstrumenten. Daarnaast ben je een vraagbaak én sparringpartner voor collega’s: je adviseert over klantgerichte dienstverlening en legt verbindingen tussen lopende projecten. Tot slot coach, begeleid en ondersteun je medewerkers en teammanagers om samen de kwaliteit van onze dienstverlening naar een hoger niveau te tillen.

Frisse kijk op zaken
Gemeente Oldambt is een plek in ontwikkeling. Waar historie en heden zichtbaar samenkomen tussen polder en natuur. Een plek met ruimte én karakter, om te wonen, te werken en te ontspannen. Hier staan we dicht bij onze inwoners, ondernemers en samenwerkingspartners. Samen pakken we uitdagingen aan, zonder poespas en met Groningse nuchterheid. Dat vraagt om een gemeentelijke organisatie die zich continu ontwikkelt. En om mensen die met een andere bril naar opgaven kijken, zoals jij. 

Toelichting op rooster

De opdracht is in overleg ook uit te voeren in 32 uur per week en maximaal 36 uur per week.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je beschikt over een diploma op hbo- of wo-niveau. Dit blijkt uit het cv en/of de motivatiebrief.

De Wensen

  • Je hebt relevante werkervaring opgedaan binnen een gemeentelijke organisatie. Dit blijkt uit het cv en/of de motivatiebrief.
  • Je hebt ervaring met het inrichten van dienstverleningsconcepten. Antwoord graag toelichten in maximaal 5 zinnen.
  • Je hebt minimaal vijf relevante werkervaring in een adviserende rol. Dit blijkt uit het cv.
  • Je hebt kennis over en ervaring in procesoptimalisatie. Dit blijkt uit het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
06 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox