Gemeente Nijmegen

Adviseur Bodem

Gemeente Nijmegen

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Bodem is een zeer specialistisch werkveld en de werkprocessen zijn ingewikkeld. Binnen het team Bodemkwaliteit van de gemeente Nijmegen is tijdelijk behoefte aan extra adviescapaciteit. Dit hangt  voor een deel samen met de komst van de nieuwe Omgevingswet.

De Senior Adviseur Bodem wordt ingezet op projecten op het gebied van bodemonderzoek, bodembescherming en bodemsanering. Advisering bij vergunningverlening en begeleiding van complexe (bodemsanerings)trajecten zijn belangrijke onderdelen van de opdracht. 

De huidige ingehuurde opdrachtnemer zal ook een offerte uitbrengen voor deze opdracht.

Verantwoordelijkheden

  • Het coördineren en beoordelen van bodemonderzoeken en bodemrapporten;
  • Advisering bij ruimtelijke transformaties, grondtransacties, vergunningverlening en beschikkingen inzake de wet Bodembescherming;
  • Grondverzetadviezen;
  • Het initiëren en  uitzetten van onderzoek bij externe adviesbureaus;
  • Het begeleiden van saneringen;
  • Het afronden van lopende trajecten terzake afhandelen van spoedlocaties;
  • Initiëren en voeren van overleg met andere vakafdelingen, bedrijven, externe bureau's en particulieren.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-04-2022 tot en met 31-12-2022 voor 28- 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 6 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Minimaal afgeronde HBO- opleiding op het gebied van Natuur en Milieu;
  • Een afgeronde gespecialiseerde bodemopleiding op post HBO- niveau;
  • Aantoonbaar minimaal 5 jaar recente (sinds 2016) kennis van en ervaring met het werken binnen een 150.000+ gemeente of een aan een 150.000+ gemeente gelieerde werkorganisatie, op het gebied van verkennend en nader bodemonderzoek, asbestbodemonderzoek en met complexe bodemsanering en grondstromen;
  • Aantoonbaar minimaal 5 jaar recente (sinds 2016) inhoudelijke en technische kennis van wet- en regelgeving op het beleidsveld Bodem;
  • Aantoonbaar ervaring met o.a. Mycorsa, Globis, Sanscrit en WRS.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Je hebt ervaring met het participeren en begeleiden van projectteams. Geef 2 voorbeelden, 1 overtuigend voorbeeld scoort 10%, 2 scoren 25%;
  • Geef een voorbeeld waaruit blijkt dat je in staat bent om een ingewikkeld technisch bodemrapport/besluit, zodanig uit te leggen dat iedereen het kan begrijpen;
  • Je hebt ervaring in bestuurlijk gevoelige trajecten. Je bent je er bewust van dat je in een politiek-/bestuurlijke omgeving werkt en dat je rekening moet houden met diverse belangen. Geef een voorbeeld waaruit dat blijkt;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met de lokale bodemsituatie. Geef 2 voorbeelden, elk overtuigend voorbeeld scoort 10%;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox