Stedin Groep
geen max tarief
Zuid-Holland
40 uur per week
16 oktober 2023
31 januari 2024
Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
Als Adviseur Bestuurlijke zaken geef jij invulling aan de relatie tussen Stedin en haar aandeelhouders(44 gemeenten in ons werkgebied). Jij bent hierbij het aanspreekpunt voor de aandeelhouders en stelt je hierbij op als een betrokken adviseur die op een servicegerichte manier de aandeelhouders van Stedin informeert over de ontwikkelingen binnen de netwerkgroep.
In deze rol ondersteun je ook de Raad van Bestuur van Stedin bij haar bestuurlijke taken richting de aandeelhouders. Je draagt bij aan het up-to-date houden van kennis van de aandeelhouders over Stedin en zorgt voor het onderhouden van deze relaties. Dat doe je onder andere door individuele aandeelhoudersbezoeken, organisatie van werkbezoeken en diverse vormen van communicatie. Ook maak je, in voorkomend geval, deel uit van projectgroepen (of die leid je), die een aandeelhouderscomponent in zich dragen. Daarnaast zorg je voor de juiste follow up, ben je proactief, altijd in verbinding en waar nodig scherp. Ook zorg je voor een goede voorbereiding van de besluitvorming in de AvA, onder andere door middel van diverse overleggen met aandeelhouders. Je werkt nauw samen met andere afdelingen van de netwerkgroep, zoals Klant, Finance, Communicatie en Strategie.
Daarnaast draag je bij aan het opbouwen en onderhouden van (aandeelhouders)contacten van de RvB. Dat doe je binnen een omgeving met een veelheid aan onderwerpen, een behoorlijke tijdsdruk en de noodzaak om op een kwalitatief hoog niveau te presteren.
Je bent verantwoordelijk voor:
• Het relatiemanagement van de aandeelhouders
• De diverse aandeelhouders overleggen incl. organisatie en communicatie
• Organisatie van de diverse (B)AvA’s
• Goedkeuring van de jaarrekening en het jaarplan door de AvA
• Vastlegging van aandeelhouders besluitvorming
Jouw sterke punten. Worden we blij van.
Je bent een gedreven professional, hebt een hoog energie niveau en hebt een positieve en praktische instelling.
Daarnaast breng je het volgende mee:
• een afgeronde WO opleiding, bij voorkeur bestuurs-of bedrijfskunde, met minimaal vijf jaar werkervaring in een dynamische politiek/bestuurlijke omgeving;
• aantoonbare ervaring in samenwerken met directieleden en het zijn van sparringpartner daarbij;
• Kennis van en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen; kan goed omgaan met pluriformiteit m.b.t. mensen, belangen, onderwerpen en niveaus;
• Je kunt goed omgaan met de uiteenlopende belangen van diverse stakeholders, bent integer en hebt een dienstverlenende instelling;
• Je bent sturend en vasthoudend met uitstekende communicatieve eigenschappen;
• Je bent in staat om zowel op strategisch en directie niveau als op operationeel niveau te werken en verbinden en bent in staat hoofd- en bijzaken te onderscheiden en hebt een helicopterview.
Een goed team. Daar hoor je bij.
Meteen vanaf dag één maak je deel uit van het team Bestuurlijke Zaken. Dit team maakt onderdeel uit van de Afdeling Corporate Affairs. Het team zorgt voor de juiste besluitvormingsprocessen van de RvC, RvB, Aandeelhouders en MT strategie. Daarnaast organiseert zij de vergaderingen, de agenda en de verslaglegging van de RvB, de RvC en de AVA van de netwerkgroep. Ook geeft zij advies aan de onderneming en de RvB over goed ondernemingsbestuur. Het team BZ onderhoudt tevens de relatie met de aandeelhouders. Tot slot draagt zij ook verantwoordelijkheid voor de vennootschapsadministratie. Je rapporteert aan de manager van de afdeling Corporate Affairs. De exacte invulling van de taken wordt bij benoeming verder ingevuld.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox