Gemeente Apeldoorn
max €85 per uur
Gelderland
36 uur per week
16 juni 2025
31 december 2025
Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.
Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!
In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.
Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.
En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.
Opdracht
Als adviseur ARBO en Veiligheid geloof jij dat een gezonde en prettige werkplek en werkomgeving van invloed is op het werkgeluk van jouw collega’s en heb jij er plezier in voortdurend aan het werk te zijn voor hun welzijn. Jij bent iemand die makkelijk contact maakt en anderen weet te enthousiasmeren en mee te nemen in de visie van onze organisatie op een gezond en veilig werkplekbeleid. Jij vertaalt dit naar concrete resultaten in de vorm van snelle oplossingen, maar ook van projecten gericht op gezondheid en veiligheid.
Als adviseur maak jij dingen bespreekbaar. Het maakt jou niet uit of je in gesprek bent met een huismeester of directeur. Je kunt moeiteloos schakelen tussen de niveaus. Je zorgt voor de communicatie van de diverse arbo onderwerpen richting management en medewerker.
Jij bent het gezicht van veiligheid en gezondheid op de werkplek. In jouw dagelijkse werkzaamheden, verspreid over meerdere werklocaties van onze gemeente en je frequente contacten met je collega’s vallen jou direct verbetermogelijkheden op. Deze signaleer je en als het een grotere aanpak vraagt dan kleine oplossingen, adviseer jij hierover aan je opdrachtgever. Hierbij maak je analyses, ontwikkel je plannen, die je samen met je collega’s oppakt, waarbij jij in de gaten houdt of de plannen worden uitgevoerd. Je bent primair onder meer verantwoordelijk voor de regie op de diverse risico inventarisatie en -evaluatie (RI&E). Daarnaast ga je samen met je collega voortvarend aan de slag met het schrijven van arbobeleid voor onze organisatie. Dit resulteert uiteindelijk in het verder vorm geven van daaruit volgende processen.
In sommige gevallen ben je zelf, in je rol als preventiemedewerker, aan zet als het om de uitvoering van maatregelen gaat. Je zorgt dat je voldoende managementinformatie hebt om je plannen te toetsen en verbetervoorstellen te doen. Je werkt nauw samen met je collega-adviseur en onder meer de Ondernemingsraad.
Ook is een belangrijke taak om te zorgen dat je collega's veilig en vertrouwd kunnen werken. Denk hierbij aan het creëren van een prettige, aan arbo-normering voldoende, werkplek en werkomgeving. Ook het verstrekken van beschermingsmiddelen hoort hierbij.
Competenties
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox