Werkorganisatie CGM

Adviseur administratieve organisatie / interne controle (AO/IC)

Werkorganisatie CGM

De opdrachtĀ­omschrijving

Werken voor de werkorganisatie CGM betekent werken voor drie gemeenten: Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert. Drie zelfstandige gemeenten, ieder met een eigen dynamiek en ambitie. Gelegen in het noordoosten van Brabant, een streek die bekend staat om z’n gemoedelijkheid en gastvrijheid.

Een goede dienstverlening aan de 48.000 inwoners van de drie gemeenten staat voorop. Bij CGM werken we met ruim 350 medewerkers samen om de ambities van de drie gemeenten waar te maken.

We gaan samen vooruit door integraal te werken, eigenaarschap te tonen en te werken in een sterk netwerk.
We werken in een dynamische omgeving met een collegiale werksfeer. We zijn flexibel, vertrouwen elkaar, werken samen en doen!

Op weg naar gemeente Land van Cuijk 1 januari 2022

De gemeenten Cuijk, Mill en Sint Hubert (Boxmeer, Sint Anthonis) staan aan de vooravond van een herindeling gericht op de vorming van de gemeente Land van Cuijk, per 1 januari 2022. De Werkorganisatie CGM houdt dan op  te bestaan als zelfstandige organisatie.
Daarom wordt de functie van adviseur AO/IC op tijdelijke basis ingevuld.

Team Financiën

Het team Financiën, waarbinnen ook de werkzaamheden AO/IC vallen, is onderdeel van de afdeling bedrijfsvoering en heeft als standplaats Grave.

Het team heeft als taakvelden (beleids-)advisering, beheer en administratie en zorgt voor coördinatie en uitvoering van de planning & control cyclus, financiële advisering en financiële administratie (grootboek, debiteuren, crediteuren en betalingsverkeer). Vanuit de werkorganisatie doet het team het werk voor de eigen organisatie en voor de drie aangesloten gemeenten. Dat brengt extra dynamiek met zich mee. 


Wij zijn op zoek naar enthousiaste kandidaten voor de functie van:

Adviseur AO/IC

 (36 u per week)

(voor een periode van 1,5 jaar)

De uitdaging

Voor de komende 1,5 jaar is het belangrijk dat het intern controleplan geactualiseerd wordt en de  interne controles tijdig worden uitgevoerd en getoetst op kwaliteit.

Het is voor deze functie belangrijk dat je proactief, gestructureerd, analytisch en flexibel bent en dat je over goede communicatieve vaardigheden beschikt, zowel schriftelijk als mondeling. Je bent sociaal en legt gemakkelijk contacten. Tot slot verwachten wij van je dat je in staat bent om zowel zelfstandig als in teamverband goed te functioneren. De volgende taken dienen de komende 1,5 jaar te worden uitgevoerd:

  • Opstellen interne controle plan en bepalen van de controle aanpak van en de inzet voor het toetsen van de AO/IC en de verbijzonderde interne controle;
  • Vaststellen van de mate van zekerheid dat informatie betrouwbaar en correct is;
  • Uitvoeren  interne- en verbijzonderde interne controles waar je vervolgens analyses op maakt;
  • Adviseren o.b.v. forecasting, de bevindingen van controles en uitkomsten van analyses;
  • Beoordelen van verbeteracties naar aanleiding van eerder uitgevoerde audits;
  • Rapporteren en adviseren aan het management en eventueel de Raad van Bestuur over de bevindingen en mogelijke verbeteringen;
  • Bewaken  en rapporteren over de realisatie van het interne controleplan en stuurt bij waar nodig;
  • Ontwikkelen  en implementeren van  controletechnieken en methoden waarbij je de verbinding legt met de planning en control producten;
  • Adviseren  over procescontroles en procesoptimalisatie;
  • Aanspreekpunt zijn voor het MT en signaleren risico’s en kansen;
  • Onderhouden van contacten en afstemmen met het coördinator jaarrekening, teamleider financiën  en de controlerend accountant.

 

Kandidaatomschrijving

Het profiel

Daarbij zijn de volgende functie-eisen van belang:

·         HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde, functierelevante opleiding;

·         Aantoonbare ervaring met de genoemde werkzaamheden;

·         Ervaring bij een gemeentelijke organisatie;

·         Kennis van relevante wet- en regelgeving.

Andere voorwaarden

  • Persoonlijke beschikbaarheid vanaf begin juli 2020 voor in totaal 36 uur per week voor een periode van 1,5 jaar is noodzakelijk. Met persoonlijke beschikbaarheid wordt bedoeld dat de werkzaamheden worden verricht door één en dezelfde persoon.
  • Tussentijdse evaluatie elk half jaar waarbij de opdrachtgever en opdrachtnemer zich het recht voorbehoud de opdracht te beëindigen.
  • Een combinatie van senior en junior voor de uitvoering van de opdracht behoort tot de mogelijkheden.

 

Interviewplanning

Interviewplanning

Gesprekken met geselecteerde inschrijvers die voldoen aan het gestelde in de uitvraag worden gepland in week 25 en 26 in 2020. 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Ervaring met de werkzaamheden Aantoonbare ervaring als medewerker AO/IC en/of gelijke functie/ werkzaamheden.
  • Opleidingsniveau minimaal HBO Een relevante en gerichte opleiding op minimaal HBO niveau. Aantoonbare kennis/opleiding op het gebied van AO/IC en financiĆ«n.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">De persoonlijke presentatie en de passendheid van de kandidaat/kandidaten bij organisatie en het team financiĆ«n. <br>
  • Heeft meerdere jaren ervaring bij gemeentelijke organisaties in vergelijkbare opdrachten.
  • Relevante ervaring blijkend uit referentieprojecten/opdrachten bij een of meer organisaties. Beoordeling afhankelijk van aantal relevante referenties. Bij de beoordeling wordt per referentie gekeken naar de ervaring welke zoveel als mogelijk aansluit bij onze uitvraag.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox