Gemeente Bernheze

Administratief medewerker wegwijzer

Gemeente Bernheze

De opdracht­omschrijving

Bernheze, een unieke gemeente 
Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dát is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier maak je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed.

Administratief medewerker Wegwijzer (Jeugd/Wmo) voor 32 uur per week.
Omdat een van de collega’s in oktober met zwangerschapsverlof gaat zijn we op op zoek naar een goede vervanging. Omdat we werk genoeg hebben en we in de vakantieperiode ook ondersteuning kunnen gebruiken zoeken we voor 7 maanden een enthousiaste en betrokken collega voor het team Wegwijzer.
Met jouw collega administratief medewerkers voer je eigen werkzaamheden uit op het gebied van de Jeugdwet en de Wmo en ondersteun je onze Wmo-consulenten.

Opdracht:
Als Medewerker Wegwijzer verricht jij de administratieve en uitvoeringsgerichte ondersteuning op het gebied van de Jeugdwet en de Wmo. Een greep uit het takenpakket:

  • Het verzorgen van de Jeugd/Wmo-administratie, zoals het verrichten van de eerste screening bij meldingen Jeugd/Wmo en het versturen van een ontvangstbevestiging;
  • Het verwerken van gespreksverslagen Wmo;
  • Het opmaken en versturen van beschikkingen; afhandelen (administratief omzetten) van aanvragen Jeugd/Wmo naar een beschikking/toekenning;
  • Het administratief verwerken van verlengingen/wijzigingen zorg
  • Het verzorgen van mutaties in CSAM en iSam.
  • Het verwerken van het digitale berichtenverkeer in bijvoorbeeld iJeugd, iCAK, iPGB en iWmo.
  • Het rapporteren van beëindigingen van voorzieningen;
  • Het behandelen van aanvragen GPK’s en Diftar-meldingen
  • Het bijhouden van de algemene mailbox van Team Wegwijzer

Interviewplanning

Met de Top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling. De gesprekken vinden plaats op 10 juli tussen 09:00 en 11:30 uur. Graag hier alvast rekening mee houden. 

Mocht uit deze gespreksronde geen geschikte kandidaat naar voren komen, dan wordt bezien of er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden.
De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang.

Toelichting op rooster

Je werktijden worden in overleg vastgesteld, Op donderdag komen alle collega’s op kantoor, dus donderdag is een vaste werkdag. Bij een eventuele verlenging is het aantal uren in overleg (dus niet gegarandeerd 32 uur).

De Eisen

  • Ervaring Minimaal 2 jaar ervaring als administratief medewerker (aantoonbaar).
  • Wet DBA Deze opdracht is niet geschikt voor ZZP'ers.
  • MBO werk- en denkniveau Je hebt tenminste MBO werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding MBO niveau 4.

De Wensen

  • Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Een goede, duidelijke motivatiebrief, waarin helder omschreven staat waarom de kandidaat geschikt is voor deze opdracht.
  • Gewenste werkervaring Werkervaring in de uitvoering van administraties in het sociaal domein is zeker een prĂ©.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 juli 2025 om 10:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox