Gemeente Tiel

Administratie medewerker jeugdwet

Gemeente Tiel

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving – Medewerker Administratie Jeugdwet

De gemeente Tiel is op zoek naar een zorgvuldige en resultaatgerichte Medewerker Administratie Jeugdwetvoor 32–36 uur per week. De opdracht richt zich op het waarborgen van een correcte en tijdige administratieve afhandeling van alle jeugdwetprocessen binnen de wettelijke termijnen.

Je zorgt ervoor dat toewijzingen en beschikkingen van de wijkteams, gecertificeerde instellingen en wettelijke verwijzers administratief juist én tijdig worden verwerkt — doorgaans binnen vijf werkdagen. Het gaat om een jaarlijkse stroom van circa 3.500 beschikkingen en toewijzingen.

In deze rol ben je een belangrijke schakel in het proces tussen uitvoering en administratie. Je bewaakt de voortgang, signaleert knelpunten en denkt mee over procesverbeteringen die bijdragen aan een soepele samenwerking tussen de administratieve organisatie, de zorgaanbieders en de ketenpartners.

Werkzaamheden (globaal)

  • Verwerken van toewijzingen en beschikkingen binnen de wettelijke termijnen (max. 5 werkdagen)
  • Controleren en administratief vastleggen van gegevens naar de wijkteams van de wettelijke verwijzers
  • Bewaken van de volledigheid en juistheid van dossiers
  • Signaleren van afwijkingen of knelpunten in het proces en hierover terugkoppeling geven aan betrokken partijen
  • Bijdragen aan de doorontwikkeling van administratieve werkprocessen binnen het sociaal domein
  • Samenwerken met collega’s binnen de uitvoering, administratie en inkoop

Wat kun je verwachten?

  • Hybride werken is in overleg mogelijk
  • Een dynamische opdracht in een organisatie die zich ontwikkelt naar meer regie en samenwerking
  • Een betrokken en collegiale werkomgeving waarin kwaliteit en betrouwbaarheid centraal staan
  • Ruimte voor eigen verantwoordelijkheid en procesverbetering

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Mbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van administratie, sociaal domein of bedrijfsvoering
  • Bekend met gemeentelijke administratieve systemen en basiskennis van privacy- en wetgevingskaders
  • Aantoonbare ervaring met administratieve werkzaamheden binnen het sociaal domein, bij voorkeur binnen de Jeugdwet
  • Goed gevoel voor procesmatig werken en oog voor kwaliteit en rechtmatigheid

De Wensen

  • Nauwkeurig, zelfstandig en in staat om te werken onder tijdsdruk. Dit wordt getoetst tijdens het verificatiegesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
20 oktober 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox