Het Kadaster

(Adjunct-) Directeur F&C

Het Kadaster

  • max €135 per uur

  • Gelderland

  • 32 uur per week

  • Directie
  • 02 oktober 2023

  • 01 maart 2024

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
De directie F&C is op zoek naar een interim (Adjunct-) Directeur F&C.

De directie Financiën en Control omvat ongeveer 80 fte en bestaat uit 5 directieafdelingen (Administratie, Concerncontrol, Risk en Compliance, Inkoop en Contractmanagement, Data-, Proces- en Informatiemanagement Bedrijfsvoering) die worden aangestuurd door managers. De huidige interim directeur zal het Kadaster per 1 november verlaten en de nieuwe directeur zal naar verwachting een of enkele maanden later aantreden. Bij afwezigheid van de Directeur Financiën en Control geeft functionaris leiding aan het MT van de directie Financiën en Control.

Opdrachtomschrijving
Van de interim (Adjunct-) Directeur wordt verwacht dat deze na een korte inwerkperiode de directie Financiën en Control zelfstandig kan leiden tot het moment waarop de nieuwe Directeur aantreedt. Daarna zal de functionaris vanuit de rol van interim Adjunct Directeur een hand-over/take-over doen met de nieuw aangetreden Directeur.



 


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
De opgaven die op de directie Financiën en Control afkomen zijn complex en ambitieus. De huidige marktomstandigheden vragen om ingrijpende maatregelen en de interim (Adjunct-) Directeur dient zorg te dragen dat de directie daarbij aangesloten blijft en een faciliterende rol kan blijven spelen. Dit vraagt om heldere aansturing van de directie. De opgaven leggen een enorme druk op de kennis en kunde maar ook de wendbaarheid van de organisatie en medewerkers.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 2 oktober 2023 tot maximaal 1 maart 2024 voor 32 uur per week. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
  • U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.
  • De kandidaat beschikt over academisch werk- en denkniveau, dat wordt ondersteund met een afgeronde postacademische studie (RA/RC).
  • Tenminste 10 jaren ervaring op het gebied van Financiën en Control in een eindverantwoordelijke of management positie.
  • In bezit van een brede bedrijfskundige en economische achtergrond in de domeinen inkoop services, informatiemanagement en GRC.
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met fiscale aspecten rondom de financiële huishouding van een ZBO.
  • Aantoonbare ervaring met organisatieontwikkelingsprocessen in tenminste twee verschillende organisaties.
  • Ervaring met, en kundig in, business-gestuurde innovatieve IT-oplossingen in tenminste één data gerichte organisatie.
  • Bekend met de politieke en bestuurlijke omgeving waarin het Kadaster opereert. Heeft gevoel bij en passie voor de Kadaster-materie.
  • Aantoonbare kennis van inkoop en verwervingsprocedures inclusief overwegingen inzake (on)rechtmatigheid en de consequentie daarvan op de jaarrekening.
  • Algemene kennis en tenminste vijf jaren ervaring met Plan en Control cycli.
  • Kennis van SAP en SAC en aantoonbaar in staat zijn om veranderingen op het gebied van management informatie aan te sturen
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Een proactieve samenwerkingsstijl en motiverende leiderschapskwaliteiten; leiderschap kenmerkt zich door integrale blik, daadkracht, zelfstandigheid en verbinding; • Coacht, motiveert en stimuleert de medewerkers en managers ten aanzien van de uitoefening van hun functie en ten aanzien van de daarvoor benodigde ontwikkeling; • Stuurt ten behoeve van het weerstaan van de conjuncturele dip op integratie en samenwerking. Coördineert veranderingsprocessen en bewaakt deze trajecten; • In staat maximaal verbinding met de business te verkrijgen door processen en getallen samen te brengen; • Is in staat te werken in een collegiale directieraad waar integraal samenwerken voorop staat.

De Wensen

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). U gaat daarbij in op de specifieke kennis van het Kadaster en de Directie F&C en geeft daarbij aan hoe deze kennis tot stand is gekomen. Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster en het aantonen van specifieke kennis van het Kadaster.
  • U beschrijft hoe u de transitie van de vertrekkende Directeur naar de nieuwe Directeur ziet (max. 300 woorden) en welke uitdagingen u daarbij denkt aan te treffen (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beelden bij de transitie zijn uitgewerkt.
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox