Gemeente Amstelveen

Programmacoördinator Digitale Transformatie

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De stip op de horizon voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer is, in lijn met de landelijke ontwikkelingen, volledige digitalisering en verregaande automatisering. Om echt volledig digitaal en geautomatiseerd te kunnen werken is veel nodig. Zo moet de digitalisering samen met de samenleving en ambtelijke organisatie vorm worden gegeven, moeten bestuur, management en medewerkers opgeleid worden voor het werk in een digitale samenleving, moeten flexibele, plaats- en tijdonafhankelijke werkplekken worden ingericht en moet de ICT organisatie worden ingericht voor volledige digitalisering. Het gaat om een volledige transformatie van de organisatie in de manier van kijken, denken en werken.

Een belangrijk onderdeel van deze transitie wordt gevormd door het Programma Digitale Transformatie. Dit programma bestaat voor jaarschijf 2022 uit tientallen projecten die er gezamenlijk toe moeten leiden dat tastbaar maatschappelijke resultaten worden opgeleverd. Voor dit programma zoeken wij een ervaren Programmacoördinator Digitale Transformatie.

Als Programmacoördinator geef je leiding aan het Programma Digitale Transformatie en breng je interne en externe betrokkenen op een inspirerende en deskundige wijze bij elkaar. Je bent hierbij verantwoordelijk voor de realisatie van de programmaresultaten en de aspecten die hierbij een rol spelen, zoals programmasturing op resultaten, planning, budgetten, communicatie, overleg en afstemming en leveranciersrelaties. Je rapporteert direct aan hoofd ICT en rapporteert over de voortgang en status van het programma eveneens aan de directie en bestuur.

Daarnaast zorg je voor een zorgvuldige overdracht van opgeleverde werkprocessen aan de lijn- en beheerorganisatie.

Naast de resultaatverplichting die je aangaat voor de projecten uit het uitvoeringsplan 2022, is er in 2022 sprake van een additionele opdracht. Omdat 2022 het laatste jaar is van het vierjarige programma Digitale Transformatie, zetten we -middels een transitiejaar- volop in op:

  • Het versterken van de vakafdelingen, zodat zij als opdrachtgever, stevig en met visie kunnen aangeven wat zij nodig hebben aan I-functionaliteit.
  • Het versterken van de (lijn)afdeling A&I, om -naast beheertaken- ook volwaardig en slagvaardig innovatie taken te kunnen aanjagen en uitvoeren.

Het betreft een tijdelijke opdracht welke loopt van 3 januari 2022 tot 1 juli 2022, met optie tot verlenging.

Kandidaatomschrijving

De ideale kandidaat is een ervaren programmacoördinator met ruime ervaring op het gebied van programma- en project coördinatie met projecten met een grote I(CT) component.

  • Minimaal een WO Master opleiding afgerond.
  • Een ervaren en resultaatgerichte Programmacoördinator die in verbinding en afstemming met betrokken vakafdelingen succesvol programmaresultaten weet te realiseren.
  • Ruime ervaring als programmacoördinator van complexe programma’s met een grote I(CT) component binnen een gemeente.
  • Beschikt over sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling.
  • Ervaring met advies, rapportage en verantwoording in een gemeente (bestuurlijke) omgeving.
  • Weet doelen onder bijbehorende tijdsdruk goed te managen in afstemming met de organisatie (het bestuur en de vakafdelingen).

Competenties

Als programmacoördinator Programma Digitale Transformatie beschik je over de volgende competenties:

  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Betrouwbaar
  • Bestuurlijk sensitief
  • Communicatief vaardig
  • Samenwerken
  • Overtuigingskracht
  • Omgevingsbewust
  • Werken onder tijdsdruk

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

 

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op maandagmiddag 6 december tussen 13:00u - 17:00u. De kandidaat dient op dit tijdstip beschikbaar te zijn.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als programmacoördinator met de Digitale Transformatie van een gemeentelijke organisatie op alle gebieden die hierop betrekking hebben: ICT techniek, Dienstverlening aan klanten, Processen, Organisatie en Mensen bij een 100.000+ gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar. (benoem dit per werkgever/opdracht)
  • Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als Programmacoördinator I(CT) in een 100.000+(inwoners) gemeenten in minimaal twee verschillende gemeenten in de afgelopen 10 jaar.
  • Op CV aantoonbaar gecertificeerd als projectleider op het gebied van Prince2 of IPMA.
  • Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde en erkende Master (WO) diploma.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><ul><li>Verificatie van inhoud aangeboden profiel.</li><li>Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.</li><li>Competenties voor deze uitvraag.</li><li>In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.</li><li>Klik en samenstelling binnen het team.</li></ul>
  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met het opstellen van voorstellen, adviezen en rapportages voor management, bestuur en externe toezichthouders binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar. Bij welke werkgever/opdracht heb je deze ervaring opgedaan? En geef inhoudelijke toelichting.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met het digitaliseren en verbeteren van klantprocessen én werkprocessen in een gemeente in de afgelopen 5 jaar. Bij welke werkgever/opdracht heb je deze ervaring opgedaan? En geef inhoudelijke toelichting.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met het opbouwen van projectteams en het aansturen van meer dan 10 projecten tegelijkertijd bij een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar. Bij welke werkgevers heb je deze ervaring opgedaan? En geef inhoudelijke toelichting.
  • Op cv aantoonbaar een afgeronde en erkende master opleiding in de richting van informatiekunde of informatietechnologie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox