Gemeente Amstelveen

Projectleider Wagenpark-beheer (m/v)

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

 

De Gemeente Amstelveen heeft een complex en hoogwaardig wagenpark. Dit varieert van elektrische fietsen van de afdeling Handhaving tot aan zware vrachtwagens voor de afdeling Afvalbeheer. Wagenparkbeheer valt onder de afdeling Wijkbeheer en bedient de gehele ambtelijke organisatie. De ambtelijke organisatie bedient vanaf 2013 de besturen van Amstelveen en Aalsmeer.

Wij zoeken een projectleider die een inventarisatie van de huidige beheer- en werkprocessen van het wagenparkbeheer kan maken, die structuur kan aanbrengen en uiteindelijk een toekomstbestendig voorstel kan maken en implementeren. Hij/zij vormt een team met de wagenparkbeheerder en werkt nauw samen met de 4 collega’s van wagenpark- en magazijnbeheer.  


Het betreft een tijdelijke opdracht omdat wij een professionaliseringsslag willen maken en momenteel niet de capaciteit hebben om dit in te richten. Vandaar kiezen wij voor tijdelijke expertise door middel van inhuur. De aanvang van de opdracht is 24 mei 2021 en loopt tot 31 december 2021 en er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken.

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt HBO werk en denkniveau; Minimaal afgeronde MBO niv.4 opleiding op het vakgebied facility ’s, beheer of inkoop en proces- & projectmanagement.
  • Je doet in samenwerking met het team een inventarisatie van de huidige beheer- en werkprocessen.
  • Je stelt een analyse op van de huidige beheer- en werkprocessen.
  • Je maakt een toekomstbestendig voorstel/plan van aanpak voor de beheerprocessen en de organisatie.
  • Je zorgt voor de eerste stappen in de realisatie. 
  • Je coacht/begeleidt het team bij de implementatie.
  • Je legt verantwoording af aan het lijnmanagement over de voortgang en uitkomsten van de toebedeelde opdracht.
  • Je stelt een planning op, plaatst mijlpalen en borgt het behalen daarvan.
  • Je werkt nauw samen met het team tijdens de implementatie.
  • Je zoekt verbinding en werkt samen met stakeholders zoals bedrijfsvoering, ICT, Inkoop & Aanbesteding en financiën.


Competenties
Als Projectleider Inkoop Wagenpark beschik je over de volgende competenties:

  • Resultaatgerichtheid & klantgericht
  • Enige kennis en affiniteit van voertuigen & materieel
  • Leiderschap in teamverband
  • Betrouwbaar
  • Open en heldere communicatiestijl
  • Besluitvaardig & Verantwoordelijk
  • Doelgericht & constructief samenwerken
  • Sterk op interne dialoog en het veranderen van de aanpak/organisatie

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.


BYOD
:
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.


Referentie
:
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.


VOG
:
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken gaan plaatsvinden op 18 mei 2021 tussen 12:30u en 15:00u via MsTeams.

Toelichting op rooster

Kandidaat is minimaal voor 24 uur per week inzetbaar.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving
  • Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Adviseur/Projectleider op het gebied van beheer, bedrijfsvoering, procesaansturing van (complexe) wagenparken opgedaan in de afgelopen 7 jaar.
  • Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding (niveau 4) op het vakgebied facility ‘s, beheer, inkoop of proces- & projectmanagement.

De Wensen

  • Op CV aantoonbaar een afgeronde HBO (Bachelor) opleiding in de richting van facility ‘s, beheer, inkoop of proces- & projectmanagement.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><ul><li>Resultaatgerichtheid &amp; klantgericht</li><li>Technische kennis van complexe voertuigen </li><li>Betrouwbaar</li><li>Leiderschap in teamverband.  </li><li>Open en heldere communicatiestijl</li><li>Besluitvaardig &amp; Verantwoordelijk </li><li>Doelgericht &amp; constructief samenwerken</li><li>Sterk op interne dialoog en het effectief ophalen van klanteisen en voertuigspecificaties</li><li>Motivatie op welke wijze de kandidaat de functie succesvol verwacht in te vullen</li></ul>
  • Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>De kandidaat dient in (maximaal) een half A4 gemotiveerd aan te geven wat zijn of haar drijfveren zijn en hoe men invulling denkt te geven aan de functie Projectleider Wagenpark-beheer bij gemeente Amstelveen. De brief wordt getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving. De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn.</p>
  • Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met begeleiden en implementeren van nieuwe middelen en beheer- en werkprocessen in de afgelopen 8 jaar. (Benoem dit expliciet op cv bij de functie per werkgever/opdrachtgever)
  • Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met het verbinden van diverse stakeholders in de afgelopen 8 jaar. (Benoem dit expliciet op cv bij de functie per werkgever/opdrachtgever)
  • Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met het inventariseren, analyseren en vastleggen van beheer- en werkprocessen in de afgelopen 8 jaar. (Benoem dit expliciet op cv bij de functie per werkgever/opdrachtgever)
  • Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan als Adviseur/Projectleider op het gebied van beheer, bedrijfsvoering, procesaansturing (complexe) wagenparken binnen een overheidsorganisatie in de afgelopen 8 jaar. (Benoem dit expliciet op cv bij de functie per werkgever/opdrachtgever)
  • Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Adviseur/Projectleider Beheer (technische complexe) wagenparken met inzamelvoertuigen, hoogwerkers, rioolvoertuigen, veegmachines, tractoren in de afgelopen 8 jaar. (Benoem dit expliciet op cv bij de functie per werkgever/opdrachtgever)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox