Gemeente Amstelveen

Klantmanager Rechtmatigheid

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De afdeling Werk en Inkomen maakt onderdeel uit van het Sociaal domein en richt zich op de uitvoering van de Participatiewet. Het sleutelwoord daarbij is ‘zelfredzaamheid’. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Het motto daarbij is ‘werk boven uitkering’.
Voor deze afdeling zijn wij op zoek naar een ervaren Klantmanager Rechtmatigheid. Als Klantmanager Rechtmatigheid houd je je primair bezig met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud. Voor een aanvraag geldt een afhandelingstijd van 4 uur. Bij een werkweek van 36 uur komt dit neer op gemiddeld 9 aanvragen per week. Je voert intakegesprekken /dienstverleningsgesprekken, je handelt aanvragen levensonderhoud af, je informeert de klant over de rechten en plichten binnen de Participatiewet en de mogelijkheden van minimaregelingen, je stelt rapportages en beschikkingen op, je bent alert op fraudesignalen en rechtmatigheidssignalen. Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor het rechtmatig toekennen van de uitkering.
De start van de opdracht is z.s.m. 1 maart 2022 tot en met 31 augustus 2022. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving

  • Je beschikt over een afgeronde Hbo opleiding.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring als Klantmanager of Consulent Sociale Zaken.
  • Je hebt brede kennis van de sociale wetgeving en Participatiewet in het bijzonder.
  • Je hebt ervaring met het werken in Suite4SD/GWS4all.

Je bent een stevige persoonlijkheid, beschik je over uiterlijke sociale en communicatieve vaardigheden, kun je goed een oordeel vormen en heb je een klantgerichte instelling. Je bent een positief ingestelde en stressbestendige persoonlijkheid en je bent goed in staat het eigen werk te organiseren met een resultaatgerichte werkwijze.


Competenties

  • Oordeelsvorming;
  • Klantgericht;
  • Organiseren van eigen werk;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op donderdag 20 januari 2022. De gesprekken zullen in overleg fysiek of via teams plaatsvinden. De kandidaat dient op dit tijdstip aanwezig te zijn.

Toelichting op rooster

32 uur per week is bespreekbaar. Kandidaat is in ieder geval inzetbaar op de woensdag en vrijdag.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • BYOD Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.
  • Systeemkennis Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met Suite4SD/GWS4all, opgedaan in de afgelopen 2 jaar. (noteer in cv bij welke werkgever deze ervaring is opgedaan)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Klantmanager op het gebied van rechtmatigheid, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Referentie vereist
  • Opleiding Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde Hbo opleiding.

De Wensen

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.Klik en samenstelling binnen het team.
  • Beschikbaarheid Op CV aantoonbaar uiterlijk 1 maart beschikbaar voor minimaal 32 uur per week (vermeld op 1e pagina van CV).
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud in de functie van Klantmanager rechtmatigheid/ Consulent rechtmatigheid opgedaan in de afgelopen 1,5 jaar.
  • Opleiding Op CV aantoonbaar een afgeronde Hbo opleiding richting Sociaal Juridische Dienstverlening.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox