Gemeente Amstelveen
max €70 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
01 maart 2022
01 september 2022
Opdrachtomschrijving
De afdeling Werk en Inkomen maakt onderdeel uit van het Sociaal domein en richt zich op de uitvoering van de Participatiewet. Het sleutelwoord daarbij is ‘zelfredzaamheid’. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Het motto daarbij is ‘werk boven uitkering’.
Voor deze afdeling zijn wij op zoek naar een ervaren Klantmanager Rechtmatigheid. Als Klantmanager Rechtmatigheid houd je je primair bezig met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud. Voor een aanvraag geldt een afhandelingstijd van 4 uur. Bij een werkweek van 36 uur komt dit neer op gemiddeld 9 aanvragen per week. Je voert intakegesprekken /dienstverleningsgesprekken, je handelt aanvragen levensonderhoud af, je informeert de klant over de rechten en plichten binnen de Participatiewet en de mogelijkheden van minimaregelingen, je stelt rapportages en beschikkingen op, je bent alert op fraudesignalen en rechtmatigheidssignalen. Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor het rechtmatig toekennen van de uitkering.
De start van de opdracht is z.s.m. 1 maart 2022 tot en met 31 augustus 2022. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Je bent een stevige persoonlijkheid, beschik je over uiterlijke sociale en communicatieve vaardigheden, kun je goed een oordeel vormen en heb je een klantgerichte instelling. Je bent een positief ingestelde en stressbestendige persoonlijkheid en je bent goed in staat het eigen werk te organiseren met een resultaatgerichte werkwijze.
Competenties
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op donderdag 20 januari 2022. De gesprekken zullen in overleg fysiek of via teams plaatsvinden. De kandidaat dient op dit tijdstip aanwezig te zijn.
32 uur per week is bespreekbaar. Kandidaat is in ieder geval inzetbaar op de woensdag en vrijdag.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox