Omgevingsdienst Regio Utrecht

WABO-casemanager bouw (vergunningverlener)

Omgevingsdienst Regio Utrecht

De opdracht­omschrijving

We zijn met steeds meer mensen in ons kleine land. Zo voeren we de druk op het milieu, onze omgeving 
en elkaar steeds verder op. Een goede omgevingsdienst is daarom onmisbaar voor elke gemeente. Wij 
zijn een proactieve, klantgerichte kennisorganisatie met een breed aanbod aan producten en diensten. 
Met elkaar zorgen we voor een gezonde, veilige en duurzame leefomgeving.
Wie zijn we en wat doen we?
De Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) ondersteunt 15 gemeenten bij de uitvoering van hun milieu￾en omgevingstaken. Welke taken dat allemaal zijn, kun je hier zien. We doen ons werk met ruim 200 
collega’s (vast en inhuur). Wil je meer weten over de ODRU? Bekijk ons jaarverslag van 2022 in een 
vogelvlucht. Hoe de organisatie is ingericht zie je hier.
Hoe is het om bij de ODRU te werken?
4 collega’s vertellen je graag met hoeveel plezier zij bij de ODRU werken.
Afdelingsinformatie
De afdeling Beleid & Vergunningen, team Vergunningen Bouw, zoekt een Wabo casemanager bouw 
(vergunningverleners).
Wat ga je doen?
Casemanagement 
- Zelfstandig toetsen van ingediende omgevingsvergunningsaanvragen aan de geldende wet- en 
regelgeving; 
- Inwinnen van adviezen bij verschillende interne en externe afdelingen of diensten; 
- Overleggen met aannemers, architecten, ontwikkelaars, etc. over de ingediende c.q. in te dienen 
aanvragen; 
- Het verkrijgen van en afstemmen over adviezen met verschillende afdelingen; 
- Pro-actief bijdragen aan het oplossen van gesignaleerde problemen;
- Signaleren van eventuele risico’s van de aangevraagde bouwplannen.
Op het gebied van Vergunningverlening zijn de werkzaamheden o.a.:
- Adviseren over en verstrekken van informatie ten aanzien van regelgeving en procedures bij 
omgevingsvergunningen en bij de bouwbalie; 
- Zelfstandig opstellen van omgevingsvergunningen (met onder andere de activiteiten bouwen, 
afwijking bestemmingsplan, sloop, enz.);
- Bewaken van de voortgang van het proces van vergunningverlening binnen de wettelijke 
termijnen. 
Op het gebied van Adviseren, ondersteuning en ontwikkeling zijn de werkzaamheden:
- Op de hoogte blijven en toepassen van veranderende wet- en regelgeving ten aanzien van 
bouwen en ruimtelijke ordening, waaronder de Wet Kwaliteitsborging en de Omgevingswet; 
- Bijdragen aan uniforme taakinvulling en teamontwikkeling door het delen van kennis en 
werkwijzen;
- Houden van overzicht over de eigen werkvoorraad en het kunnen stellen van prioriteiten. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Motivatie door de kandidaat in correct Nederlands. Het cv en motivatiebrief dienen in één document te worden toegevoegd
  • Afgeronde opleiding in de richting van bouwkunde of planologie.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met het werken bij een omgevingsdienst, uitvoeringsdienst of gemeentelijke organisatie.

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met projectmatig werken (plannen, organiseren en bewaken) in de afgelopen 3 jaar.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Wabo Vergunningverlener
  • De ODRU hecht waarde aan duurzame mobiliteit. Kunt u aangeven welk vervoersmiddel u/ uw kandidaat gebruikt in het kader van de gevraagde werkzaamheden?
  • Bouw en Woningtoezicht 1 (ABW1) en Ambtenaar Bouw en Woningtoezicht 2 (ABW2)
  • Doet u/ uw bedrijf aan verduurzaming en vermindering CO2 uitstoot? (Ja 100 punten, nee 0 punten) Indien ja, dient de beschrijving bij de motivatie te worden toegevoegd.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox