Gemeente Gennep

Vakspecialist Werk en Inkomen

Gemeente Gennep

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wat ga je doen? Als vakspecialist Werk en Inkomen ben jij de specialist op het gebied van de Participatiewet, bijzondere bijstand en het minimabeleid. Je behandelt alle aanvragen op het gebied van Werk en Inkomen en ben jij verantwoordelijk voor het rechtmatig en effectief verstrekken van de uitkeringen. Je bent vraagbaak voor de consulenten Sociaal Domein als het bijvoorbeeld gaat over voorliggende voorzieningen en/of eventueel in te zetten maatwerkvoorzieningen. Voor het stukje re-integratie werk je samen met onze re-integratiepartner Intos. Ook ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van het beschut werken en loonkostensubsidies.

Je hebt niet alleen goed zicht op de Participatiewet maar ook op het gehele sociale zekerheidsstelsel. Je geeft vanuit je praktijkervaring input aan de beleidsadviseurs over kwalitatief werken en efficiënte voorzieningen binnen de Participatiewet. Je bent in staat om integraal te werken met de andere werkvelden binnen het Sociaal Domein. Je bent flexibel, toont initiatief en weet om te gaan met de veranderingen binnen het Sociaal Domein. 
De functie van Vakspecialist Werk en Inkomen wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de naam functie opdracht is niet mogelijk. Deze opdracht uitgevoerd kan niet worden door een ZZP’er/ DGA ZZP’ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.                         

Kandidaatomschrijving

Wat vragen wij?

  • Je hebt minimaal een relevante afgeronde HBO/WO opleiding
  • Je hebt minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Werk en Inkomen binnen het sociaal domein bij overheid of gemeente in de afgelopen 10 jaar
  • Je hebt actuele kennis van wet- en regelgeving de participatiewet, jeugd en WMO;
  • Kennis van Suite is een pré;
  • Je hebt inzicht en overzicht van het totale sociale zekerheidsstelsel;
  • Je beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit, bent toegankelijk en initiatiefrijk;
  • Je schakelt makkelijk tussen verschillende niveaus, neemt deel aan overleggen;
  • Je beschikt over uitstekende advies- en communicatievaardigheden zowel schriftelijk als mondeling;
  • Je bent een verbinder en schakelt moeiteloos tussen organisaties, beleid en uitvoering.

De offertes graag  aanleveren/uploaden als pdf bestand Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op banenpleinlimburg.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.banenpleinlimburg.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats op 10 of 11 februari 2022 . We verzoeken de kandidaten nadrukkelijk hiermee rekening te houden. Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Gennep op te nemen.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Op CV duidelijk aantoonbaar minimaal HBO opleiding ‘social work’
  • Werkervaring Duidelijk op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van Werk en Inkomen binnen het Sociaal domein bij overheid of gemeente
  • Kennis Je hebt op cv aantoonbaar actuele kennis van wet- en regelgeving van zowel de participatiewet als jeugd én WMO
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kennis Op CV aantoonbaar kennis van software applicatie Suite
  • Werkervaring Op CV aantoonbare werkervaring in soortgelijke functie in de afgelopen 10 jaar
  • Beschikbaarheid Op CV aantoonbaar beschikbaarheid vanaf 15 februari 2022 voor 32 uur voor de duur van de opdracht (5 maanden)
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. 1. Klik met de organisatie 5% 2. Motivatie hoe kandidaat invulling gaat geven aan de opdracht 10% 3. Daadwerkelijke aansluiting op de gestelde criteria    10%

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox