Gemeente Gennep

Vakspecialist Werk en Inkomen

Gemeente Gennep

De opdracht­omschrijving

Als vakspecialist Werk en Inkomen ben jij de specialist op het gebied van de Participatiewet, bijzondere bijstand en het minimabeleid. Je behandelt alle aanvragen op het gebied van Werk en Inkomen en ben jij verantwoordelijk voor het rechtmatig en effectief verstrekken van de uitkeringen. Je bent vraagbaak voor de consulenten Sociaal Domein als het bijvoorbeeld gaat over voorliggende voorzieningen en/of eventueel in te zetten maatwerkvoorzieningen. Voor het stukje re-integratie werk je samen met onze re-integratiepartner Intos. Ook ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van het beschut werken en loonkostensubsidies.



Je hebt niet alleen goed zicht op de Participatiewet maar ook op het gehele sociale zekerheidsstelsel. Je geeft vanuit je praktijkervaring input aan de beleidsadviseurs over kwalitatief werken en efficiënte voorzieningen binnen de Participatiewet. Je bent in staat om integraal te werken met de andere werkvelden binnen het Sociaal Domein. Je bent flexibel, toont initiatief en weet om te gaan met de veranderingen binnen het Sociaal Domein. 




De functie van Vakspecialist Werk en Inkomen wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Vakspecialist Werk en Inkomen is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP’er/ DGA.

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Werk en Inkomen binnen het sociaal domein;
  • Je hebt actuele kennis van wet- en regelgeving zoals de participatiewet, jeugd en WMO;
  • Kennis van Suite;
  • Je hebt inzicht en overzicht van het totale sociale zekerheidsstelsel;
  • Je beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit, bent toegankelijk en initiatiefrijk;
  • Je schakelt makkelijk tussen verschillende niveaus, neemt deel aan overleggen;
  • Je beschikt over uitstekende advies- en communicatievaardigheden zowel schriftelijk als mondeling;
  • Je bent een verbinder en schakelt moeiteloos tussen organisaties, beleid en uitvoering.

 

Welke competenties neem je mee?

  •  Overtuigen
  •  Planmatig werken
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Oordeelsvorming
  • Omgevingsbewustzijn
  • Stressbestendigheid

Interviewplanning

Gemeente Gennep nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen in de ochtend plaatsvinden op 29 en/ of 30 december 2020. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.


Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Gennep op te nemen.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar tenminste 3 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar op het gebied van Werk en Inkomen binnen het gemeentelijk sociaal domein. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, werkzaamheden, werkgevers/ opdrachtgevers en de gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Op CV aantoonbaar actuele kennis van wet- en regelgeving zoals de participatiewet, jeugd en WMO. Dit moet duidelijk blijken uit de functie en werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p><span style="text-decoration: none solid #344555">- klik met de organisatie 5% - gestelde eisen in de opdracht 10% - gestelde wensen in kandidaatsomschrijving/ competenties 10%</span></p>
  • Op CV aantoonbaar werkervaring met Suite. Dit moet duidelijk blijken uit de werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO opleiding. Vermeld duidelijk de periode van de HBO opleiding en of deze met goed gevolg is afgerond.
  • Op CV aantoonbaar werkervaring met het behandelen van aanvragen op het gebied van Werk en Inkomen en het rechtmatig en effectief verstrekken van uitkeringen binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet duidelijk blijken uit de functie en werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar beschikbaar vanaf 07 januari 2021 voor 36 uur per week, gedurende de periode van de opdracht. Vermeld duidelijk de beschikbaarheid.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox