Gemeente Pijnacker Nootdorp

Trainee Plantoetser/Casemanager WABO & Omgevingswet (detavast)

Gemeente Pijnacker Nootdorp

  • max €62 per uur

  • Zuid-Holland

  • 32 uur per week

  • Omgevingsdiensten
  • 04 september 2023

  • 04 september 2024

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Over ons team
Het team Ruimte is onderdeel van de afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer. Het team bestaat uit 21 collega’s: plantoetsers, planjuristen, een stedenbouwkundige, juridisch medewerkers en administratieve toppers. Het team heeft in samenwerking met de afdeling Beleid een belangrijke rol bij de implementatie van de Omgevingswet en het tot stand komen van de Omgevingsvisie en het Omgevingsplan. De invoeringsdatum is 2024, dus zijn we al volop bezig met de voorbereidingen en werken we waar mogelijk in de geest van de Omgevingswet.

Opdracht
Je hebt een opleiding op hbo-bachelor niveau, en bent gemotiveerd om je middels aanvullende opleiding en begeleiding te ontwikkelen als Casemanager/Plantoetser/vergunningverlener Wabo en Omgevingswet, zodat je na een succesvol leer- en begeleidingstraject bij de gemeente in dienst kunt komen.

Als Casemanager/Plantoetser/vergunningverlener Wabo en Omgevingswet behandel je aanvragen omgevingsvergunning. Je verzorgt en bewaakt het totale vergunningenproces tot en met besluitvorming. Daarnaast organiseer en begeleid je het (voor)overleg met de aanvrager. Je bent actief in contact met burgers en bedrijven over de voortgang van de aanvraag en het verstrekken van informatie. Je houdt je bezig met de volgende werkzaamheden:

  • onder begeleiding zelfstandig toetsen van ingediende aanvragen omgevingsvergunning aan de geldende wet- en regelgeving;
  • om tot besluit te komen win je adviezen in bij in- en externe ketenpartners en draagt zorg voor een integrale eindconclusie;
  • bewaken van de voortgang van het proces van vergunningverlening binnen de afgesproken en wettelijke termijnen;
  • overzicht over de werkvoorraad en prioriteren;
  • zelfstandig opstellen van omgevingsvergunningen;
  • proactief bijdragen aan het oplossen van problemen.

Bij goed functioneren behoort in dienst treden bij de gemeente tot de mogelijkheden.

Competenties

  • Klantgerichtheid;
  • Creativiteit;
  • Samenwerken / integraal werken;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Inlevingvermogen / politieke sensitiviteit;
  • Initiatief/proactief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in aanloop functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1 professional.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met donderdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 6 september 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 5 september 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 29 augustus 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 1 september 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 4 september 2023, 09.00 uur.  

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • De kandidaat moet binnen een jaar beschikken over de benodigde vakinhoudelijke kennis, conform kwaliteitscriteria 2.3 ex VTH. Aanvullende opleiding, begeleiding en coaching, zowel vakinhoudelijk als op het terrein van competenties gebeurt onder verantwoordelijkheid en door het leer-werkbedrijf waar de kandidaat in dienst is;
  • Detavast constructie: Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden;
  • Minimaal 6 maanden aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
  • Bereid om minimaal 4 dagen per week ter plaatse bij de opdrachtgever (gemeentekantoor Pijnacker);
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

De Wensen

  • Formuleer een duidelijke motivatie van de begeleiding en aanpak als leer-werk bedrijf zijnde in de doorstroom van de professional naar een opdrachtgever;
  • Uiterlijk beschikbaar per 11 september 2023.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde, Ruimtelijk Ordening & Planologie of Bestuurskunde / Omgevingsrecht;
  • Het leer-werkbedrijf heeft aantoonbare kennis en ervaring in de opleiding en begeleiding zoals onder punt 2 van de vereisten genoemd (maak dit aantoonbaar met een uitleg/aanpak hiervan);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox