Gemeente Breda

Toezichthouder project jaarwisseling

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Toezichthouder project jaarwisseling 25/26  

Wil jij bijdragen aan een veilige en leefbare jaarwisseling in de 9e stad van Nederland? Ben jij een flexibele teamplayer met een echte aanpakkersmentaliteit? Dan is dit jouw kans om het verschil te maken!
In de aanloop van en tijdens de jaarwisseling zet de gemeente Breda extra toezicht in om de veiligheid en leefbaarheid in de wijken te waarborgen. Als toezichthouder werk je samen met de buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA’s) van het team Toezicht Handhaving Openbare Ruimte. Samen met onze ketenpartners zorgen we ervoor dat bewoners, bedrijven en bezoekers zich veilig voelen in hun omgeving.

Wat ga je doen?
Als toezichthouder voor het project Oud & Nieuw ben je actief aanwezig in een aantal specifiek aangewezen wijken. Je bent de extra ogen en oren van de wijkboa en werkt nauw met hen samen. Je bent dagelijks in de wijk te vinden, waar je:

  • Toezicht houdt en zichtbaar aanwezig bent;
  • In gesprek gaat met buurtbewoners;
  • Informatie ophaalt en risico’s signaleert;
  • Samenwerkt met de wijkboa bij vermoedens of constateringen van overlast;
  • Voorlichting geeft over meldingsprocedures tijdens wijkkeet momenten;
  • Actief reageert op vuurwerkmeldingen.

Je zal dagelijks gekoppeld worden aan een beëdigde boa en je draait mee in één van de drie shifts:

  • Vroege dienst: 07:00 – 15:30
  • Dagdienst: 11:30 – 20:30
  • Late dienst: 14:30 – 23:00

In totaal zijn wij op zoek naar 3 toezichthouders voor dit project. De eerste stardatum is vanaf 6 oktober t/m 11 januari 2026. Het tweede startmoment is vanaf 6 oktober t/m 31 december. Het derde startmoment is vanaf 17 november t/m 11 januari 2026. Elke toezichthouder wordt 32 uur per week ingepland.

Afdelingsinformatie:

De buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA’s) van de gemeente Breda werken samen in  een leuk en dynamisch team. Dit team bestaat uit  boa’s, cameraobservanten/centralisten, fietshandhavers, fiscaal controleurs. Samen met de ketenpartners zorgen we voor een veilige en leefbare stad. In het kader van deze missie houden de BOA’s zich bezig met toezicht en handhaving in de wijk op het gebied van overlast (denk hierbij bijvoorbeeld aan afval, honden, jongeren horeca en evenementen). Toezicht en handhaving behoren tot de kerntaken van de gemeente, maar zijn geen doel op zich. Het zijn instrumenten om spontane naleving van de regels te bevorderen en daarmee een bijdrage te leveren aan Breda als veilige en prettige stad.


Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie

De Eisen

  • Uw kandidaat beschikt over minimaal een MBO niveau 3 opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is in het bezit van een BOA getuigenschrift, dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is flexibel qua werktijden (in het weekend, op feestdagen en in de avonduren). Dit moet blijken uit het cv.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. NB: Indien u zich als zzp’er laat detacheren via uw eigen BV, dan dient u op verzoek per ommegaande de volgende bewijsstukken te kunnen overleggen: Geldig Uittreksel KvK van de BV; een arbeidsovereenkomst waaruit duidelijk moet worden dat de BV aan alle werkgeversverplichtingen voldoet en dat u als zzp’er maandelijks loon uitgekeerd krijgt vanuit de BV; een individuele verklaring vanuit Belastingdienst, waarmee verklaard wordt dat er een arbeidsrelatie tussen de ZZP BV en de werknemer/bestuurder van de ZZP BV bestaat.
  • Breda VOG BOA’s. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent het gedrag politiegegevens (VOG-P) verplicht. Een VOG politiegegevens (VOG P) is een VOG, waarbij naast justitiële documentatie (strafblad) ook altijd politiegegevens worden geraadpleegd. Én waarbij deze politiegegevens op zichzelf doorslaggevend kunnen zijn voor de weigering van de VOG. Ook als de kandidaat verder geen strafblad heeft. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG-P van de door u voorgestelde kandidaat te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. De kosten voor het aanvragen van de VOG-P (€ 70) kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde MBO-3 opleiding de richting van Handhaving, Toezicht en Veiligheid. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 1/2 jaar ervaring als toezichthouder/handhaver. Dit moet blijken uit het cv.
  • In totaal zijn wij op zoek naar 3 toezichthouders voor dit project. De eerste startdatum is vanaf 6 oktober t/m 11 januari 2026. Het tweede startmoment is vanaf 6 oktober t/m 31 december. Het derde startmoment is vanaf 17 november t/m 11 januari 2026. Elke toezichthouder wordt 32 uur per week ingepland. Op het CV staat de beschikbaarheid van de kandidaat vermeld.
  • Uw kandidaat beschikt over kennis en kunde van de verbindsystemen van de politie (C 2000); Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft stage gelopen bij een gemeente tijdens de opleiding Handhaver Toezicht en Veiligheid MBO-3). Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je hebt Inzicht in / kennis over de werkwijze van partners in de veiligheidsketen (o.a. Politie, buurtpreventie, stadsmariniers); - Je werkt zelfstandig en neemt initiatief. - Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk en een goede mondelinge beheersing van de Engelse taal; - Je bent flexibel en kan je aan te passen aan veranderende eisen en omstandigheden; De persoonlijke gesprekken zullen gevoerd worden in de week van 2 oktober gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
28 september 2025 om 17:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox