gemeente Utrecht

Toezichthouder

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht heeft jou nodig!

Binnen deze opdracht werk je als toezichthouder bij Stadsbedrijven. Het dagelijkse werk van Stadsbedrijven is zichtbaar voor iedereen in Utrecht. Of het nu gaat om het inzamelen van afval, het beheren van sportlocaties of het onderhouden van bomen, grachten en riolen. Onze missie? Gezond stedelijk wonen, werken en leven voor iedereen. Nu en in de toekomst. Hoe we dit doen? Wij beheren, onderhouden, reinigen en verduurzamen de openbare ruimte. Zo zorgen we voor een schone, veilige en prettig leefbare stad. Elke dag weer! Opdrachtomschrijving Als toezichthouder ben jij verantwoordelijk voor controle op de uitvoering van werkzaamheden door of namens nuts- en telecombedrijven. Je controleert of er wordt gewerkt volgens de vergunningsvoorwaarden, waaronder bijvoorbeeld de ligging van de kabels en het juist toepassen van verkeersmaatregelen. Je draagt ook zorg voor de aansturing van de uitvoering van het definitief herstel van de openbare ruimte (open verhardingen, groen) na uitvoering van de werkzaamheden. Je zorgt voor de afstemming van de uitvoering van projecten naar collega’s en aannemers. Je beoordeelt en adviseert over BLVC plannen die worden ingediend als onderdeel van de vergunningsaanvragen. Je adviseert over locaties van proefsleuven.

Als toezichthouder heb je volgende taken en verantwoordelijkheden:

• Toezicht houdt op projecten, die uitgevoerd worden door nuts- en telecombedrijven, vanuit oogpunt van naleving van de vergunningsvoorwaarden en toepassen tijdelijke verkeersmaatregelen;

• Opleiden van directievoerder

• Adviseren van het aanbestedingsteam over het opzetten van nieuwe bestek voor her bestrating.

• Adviseren over en toezicht houden op graafwerkzaamheden rondom bomen

• Organiseren van en toezicht houden op uitvoering van definitieve herstelwerkzaamheden van de openbare ruimte door aannemer(s);

• Zorg dragen voor afhandeling van klachten over de uitvoeringswerkzaamheden;

• Rapporteren over voortgang, kwaliteit en financiën met de teamleider/senior directievoerder. Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht

De opdracht wordt als succesvol afgerond beschouwd wanneer:

•    Glasvezelprojecten (KPN, Odido): Deelprojecten met betrekking tot de aanleg en uitbreiding van glasvezelnetwerken zijn opgeleverd conform de vergunningsvoorwaarden, inclusief een correcte afstemming met andere infrastructurele projecten en minimale overlast voor bewoners en bedrijven.
•    Rapportage en advisering: Regelmatige en nauwkeurige rapportages zijn opgesteld over de voortgang, kwaliteit en financiën, inclusief advisering over verbeteringen binnen het toezicht en de uitvoeringswerkzaamheden.
•    Klachtafhandeling en communicatie: Ingekomen klachten en meldingen over werkzaamheden zijn tijdig en adequaat afgehandeld, met duidelijke terugkoppeling naar betrokken partijen en bewoners.
•    Definitief herstel van openbare ruimte: Alle open verhardingen en groenvoorzieningen zijn na de uitgevoerde werkzaamheden volledig en volgens de gestelde kwaliteitseisen hersteld.

Jij hebt: 
•    Je hebt minimaal een afgeronde relevante MBO 4 opleiding (bijvoorbeeld Civiele Techniek, Cultuurtechniek) 
•    Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het werkveld.
•    Je hebt ervaring als directievoerder.
•    Je hebt aantoonbare kennis van RAW en UAV.
•    Je hebt minimaal 3 jaar kennis en ervaring met het toezicht houden op uitvoeringsprojecten in de openbare ruimte.
•    Je hebt kennis van en ervaring met het veilig en zorgvuldig graafwerkzaamheden rondom bomen en/of tijdelijke verkeersmaatregelen. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?
  • Je hebt een diploma op minimaal mbo niveau 4.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het werkveld als directievoerder.
  • Je beschikt over certificaten RAW en UAV.

De Wensen

  • Je hebt minimaal 5 jaar kennis en ervaring met het toezicht houden op uitvoeringsprojecten in de openbare ruimte. - Minder dan 5 jaar - 5 tot 7 jaar - 7 jaar of meer
  • Je hebt een opleiding afgerond in de richting van Civiele Techniek of Cultuurtechniek.
  • Beschrijf jouw kennis en ervaring van vergunningsvoorwaarden met betrekking tot de uitvoering van de relevante werkzaamheden die omschreven zijn in de opdracht (kabels, leidingen en bestrating). (250 woorden).
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 juni 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox