Gemeente Breda

Tijdelijk afdelingshoofd servicecentrum

Gemeente Breda

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 36 uur per week

  • Buitendienst
  • 19 mei 2025

  • 31 oktober 2025

De opdracht­omschrijving

Tijdelijk Afdelingshoofd Servicecentrum  

De afdeling Servicecentrum is het interne gezicht van de Gemeente Breda. Op de afdeling werken ca. 235 collega’s. De dienstverlening van het Servicecentrum zorgt ervoor dat alle medewerkers van de gemeente hun werk goed kunnen doen.  
 
Je bent als afdelingshoofd verantwoordelijk voor 5 teams: Archeologie en Archief, Documentmanagement, Wagen- en machinepark en Faciliteiten & Services (2 teams waaronder catering schoonmaak en servicebureau). Veel zaken gaan goed in de afdeling, maar de afdeling staat ook voor een aantal uitdagingen. Dat heeft o.a. te maken met op orde brengen van de basis.
 
Wat ga je doen?  

  • Je bent verantwoordelijk voor de afdeling en geeft daarmee richting aan de afdeling. Dat doe je samen met de 5 teamleiders.
  • Je maakt inzichtelijk wat nodig is om de basis op orde te brengen en geeft waar nodig daar meteen invulling aan.
  • Je vertaalt samen met jouw MT de strategie naar een tactisch en operationeel niveau, daarbij staat het algemeen belang van de organisatie steeds voorop. 
  • Je werkt aan de versterking van het Servicecentrum en optimale dienstverlening aan de organisatie.  
  • Je bent verantwoordelijk voor de begroting en beheersing van de budgetten van het Servicecentrum. 
  • Je geeft leiding aan teamleiders, zorgt voor verbinding binnen het MT, bespreekt hun manier van sturing geven en bent sparringpartner op inhoud.  
  • Je bent onderdeel van het MT Bedrijfsvoering & Dienstverlening en legt verantwoording af aan de directeur. Binnen dit MT werk je mee aan organisatie-brede vraagstukken. 

 

De Eisen

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende van een afdeling. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als leidinggevende van een facilitaire afdeling. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Initiatiefrijk - Positief - Je durft keuzes te maken, je hebt visie op dienstverlening en durft deze uit te dragen, ook als er weerstand op is. - Je hebt feeling met financiën en hebt oog voor nieuwe ontwikkelingen. - Je bent een betrouwbare partner van directie en collega afdelingshoofden en bent sterk in het vinden van oplossingen. - Je bent pragmatisch en houdt de strategische koers altijd voor ogen. - Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen en zoekt steeds de verbinding op. - Je stimuleert collega’s om kansen te benutten. Je bent initiatiefrijk. - Je bent een verbinder, gericht op samenwerken en een stevige gesprekspartner. - Je focust op het behalen van afgesproken resultaten, kunt prioriteren, hebt overzicht en zorgt dat alles op rolletjes loopt.  De gesprekken vinden plaats tussen 7 en 13 mei. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
06 mei 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox