
Gemeente Hilversum
geen max tarief
Noord-Holland
32 uur per week
15 december 2025
15 juni 2026
Gemeente Hilversum zoekt een verbindende en motiverende interim teammanager Installaties. In deze veelzijdige leidinggevende functie ben je werkzaam vanaf de gemeentewerf en ben je verantwoordelijk voor het beheer & onderhoud van alle gemeentelijke installaties.Een uitdagende positie waarin je een waardevolle bijdrage kunt leveren aan onze organisatie en leefomgeving in Hilversum. Iets voor jou? Reageer dan nu!
Hilversum en Wijdemeren zijn vanaf 1 januari 2027 één gemeente. Een jaar eerder, 1 januari 2026, vormen ze al één ambtelijke organisatie. Dat betekent: nieuwe teams, nieuwe samenwerkingen en één gezamenlijke koers. We bouwen aan een organisatie met 1250 medewerkers, 8 afdelingen en 47 teams. De teams zijn compact (ca 25 medewerkers) zodat teammanagers echt de aandacht kunnen geven aan de mensen én de inhoud.
Zo kunnen we de dienstverlening aan onze 120.000 inwoners en bijna 20.000 bedrijven niet alleen blijven garanderen, maar ook verbeteren. Door onze krachten te bundelen, staan we sterker in het aanpakken van belangrijke uitdagingen, zoals wonen, natuur, economie en bereikbaarheid. Hilversum en Wijdemeren delen een historie en zijn al langer met elkaar verbonden.
De samenvoeging biedt nieuwe energie om die verbondenheid te versterken. De dorpen Ankeveen, Breukeleveen, 's-Graveland, Kortenhoef, Loosdrecht en Nederhorst den Berg behouden hun eigen karakter en vormen een waardevolle aanvulling op de meer stadse karakter van Hilversum. Van veen en water naar zand en heide. Die diversiteit maakt Hilversum aantrekkelijk om in te wonen, te werken én te recreëren.
Hoe ziet team Installaties eruit?
Je komt terecht in een team van bevlogen professionals met diverse achtergronden en expertises. Samen werken jullie aan maatschappelijke opgaven en uitvoering op het vlak van installaties, altijd met oog voor de inwoner en de omgeving.
Het team Installaties draagt zorg voor het waarborgen van een goed onderhouden, functionele en veilige openbare ruimte. Het team werkt vanaf de gemeentewerf en beheert & onderhoudt alle gemeentelijke installaties zoals gemalen, parkeermeters, dynamische binnenstadafsluiting, parkeergeleidesysteem, marktverlichting, openbare verlichting, verkeersinstallaties, fonteinen en de sluis. Tevens is het team verantwoordelijk voor het schoonmaken van kolken en riolen en het eerstelijns klachtenonderhoud hiervan. Daarnaast bemenst dit team de calamiteitenploeg voor alle voorkomende calamiteiten in de openbare ruimte zoals storingen in gemalen en parkeermeters, maar ook olie op de weg, omgevallen bomen of lantaarnpalen, afzethekken bij ongelukken of bommeldingen, dode dieren, asbest, etc.
Het team bestaat uit ongeveer 20-25 collega’s. De sfeer is collegiaal en open: we werken samen, geven elkaar feedback en staan open voor vernieuwing.
Wat houdt je functie in?
Als teammanager geef je leiding aan een team van professionals binnen de per 1 januari 2026 te vormen afdeling Realisatie en Beheer. In deze veelzijdige leidinggevende functie ben je werkzaam vanaf de gemeentewerf en ben je verantwoordelijk voor het beheer & onderhoud van alle gemeentelijke installaties.
Als teammanager geef je leiding aan het onderdeel Installaties en ben je verantwoordelijk voor een efficiënte inzet van mensen en middelen. In deze functie is het belangrijk dat je oog hebt voor de mens en hen weet te coachen bij hun ontwikkeling. Je houd je gesprekken met je medewerkers in het kader van de gesprekscyclus en maak je afspraken met hen t.a.v. prestaties en hun (persoonlijke) ontwikkeling. Je bent verantwoordelijk voor de overall prioritering en (her)verdeling van werkzaamheden. Ook ben je verantwoordelijk voor de verplichte opleidingen voor medewerkers zodat de kennis en expertise up te date binnen de organisatie.
Je adviseert de organisatie ten aanzien van investeringen en begrotingswijzigingen en schrijft daartoe college- en/of raadsvoorstellen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het contractmanagement met de verschillende leveranciers en je draag de zorg voor de kwaliteit van de in eigen beheer en door derden uit te voeren werkzaamheden en budgetbewaking. Je bent het aanspreekpunt en onderhoudt contacten met leveranciers, vertegenwoordigers en ondernemersverenigingen.
Samen met de afdelingsmanager en de andere teammanagers van de afdeling Realisatie en Beheer maak je deel uit van het managementteam. Van daaruit ben je mede verantwoordelijk voor het functioneren van de hele afdeling. Je zorgt samen voor de integrale afstemming van alle primaire- en bedrijfsvoering processen, het implementeren van nieuw beleid, het delen van interne en externe signalen en het bepalen van een heldere visie en strategische en tactische doelen.
Kennis, ervaring en compententies
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma - Di - Wo - Do - Vrij en/of in onderling overleg
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox